نیویورک‌تایمز:

کرونا باید عاملی برای همکاری جهان با تهران باشد

    کد خبر :706305

به نقل از نیویورک‌تایمز، تهران اکنون با برجسته کردن مبارزات خود با بیماری ناشی از ویروس کرونا، درصدد است تا تحریم‌ها را لغو کند.

این در حالی است که آمریکا ادعا می‌کند که کمک‌های بشردوستانه می‌تواند به جمهوری اسلامی ایران برسد – هرچند سازمان‌های بشردوستانه می‌گویند که تحریم‌های واشنگتن حتی تجارت مجاز را هم مختل می‌کند.

در حالی که ایالات متحده می‌گوید کمک‌های پزشکی و بشردوستانه معاف از تحریم است، دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید قوانین آمریکا مطابق نوشته‌ها بر دسترسی ایران به تجهیزات مهم، از جمله دستگاه‌های تهویه، اسکنر CT ، تجهیزات ضدعفونی‌کننده و دستگاه‌های تنفسی تأثیر می‌گذارد. در همین حال، بنگاه‌های بین‌المللی همچنان به دلیل ترس از آمریکا مایل به تجارت با ایران نیستند.

یکی از مقام‌های سازمان امداد بین‌المللی گفت: یکی از مشکلات کمک‌های بین‌المللی شفاف‌سازی مسائل حقوقی مربوط به تحریم‌ها برای اطمینان از ورود لوازم پزشکی و داروها به ایران است.

به گزارش ایلنا،کمپین فشار ایالات متحده تا حدودی به دنبال مجبور کردن ایران برای هزینه در داخل کشور است به جای اینکه برای متحدان منطقه‌ای خود هزینه کند. تهران چنین گروه‌هایی را بخشی از بازدارندگی دفاعی خود در منطقه می‌داند.

در همین حال، مردم همچنان در اثر ابتلا به این ویروس در ایران در بیماری همه‌گیر که می‌تواند به متحدان آمریکا در منطقه نیز سرایت کنند، می‌میرند و این بیماری عاملی است که جهان با تهران همکاری کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید