کرونا، هیوندای موتورز را از پا انداخت

    کد خبر :709051

شرکت خودروسازی هیوندای موتورز با انتشار گزارش مالی ۳ ماهه نخست در سال جاری میلادی اعلام کرد که سود خالص آن تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا و افت شدید تقاضا در بازارهای جهانی ۴۴ درصد کاهش یافته است.

هیوندای موتورز که بدون شک یکی از بزرگترین خودروسازان کره جنوبی و جهان به شمار می‌رود، روز پنجشنبه گزارش مالی سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی را منتشر کرد که نشان می دهد سود خالص این شرکت تحت تاثیر شروع گسترده ویروس کرونا و افت شدید تقاضا در بازارهای جهانی با ۴۴ درصد کاهش به پایین‌ترین میزان در یک دهه گذشته رسیده است.

طبق گزارشی که در رویترز آمده است، سود خالص هیوندای موتورز در ۳ ماهه منتهی به مارس ۲۰۲۰ میلادی، ۴۶۳ میلیارد وون معادل ۳۷۶ میلیون دلار این بوده که از متوسط پیش‌بینی‌های تحلیلگران فعال در بازار خودرو نیز ۶۰۷ میلیارد وون بعد نیز بسیار کمتر گزارش شده است.

سود عملیاتی این شرکت نیز با ۵ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۸۶۴ میلیارد وون رسیده و درآمدزایی آن نیز ۶ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، هیوندای موتورز با انتشار بیانیه‌ای برآورد و اعلام کرده است که روند نزولی سودآوری این خودروساز در سه ماهه دوم سال جاری میلادی نیز همچنان تحت تاثیر همه گیری و شیوع گسترده ویروس کرونا تداوم پیدا خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید