کره جنوبی به سمت پاسپورت‌های دیجیتال مبتنی بر بلاک چین می‌رود

    کد خبر :947275
بلاک چین

از اوایل سال 2024، مردم کره جنوبی به جای گذرنامه فیزیکی، استفاده از پاسپورت‌های دیجیتال مبتنی بر بلاک چین (ID) را آغاز خواهند کرد و انتظار دارند که 45 میلیون شهروند ظرف دو سال آن را دریافت کنند.

بازتاب-‌‌طرح دولت کره پیش‌بینی می‌کند که در آینده، شناسه‌های دیجیتالی به عنوان برنامه‌ای که مشابه کارت‌های ثبت اقامت فیزیکی کار می‌کند، در دستگاه‌های تلفن همراه ساخته شود. این بیان می کند که دولت به اطلاعات ذخیره شده در تلفن های شخصی دسترسی نخواهد داشت، زیرا این سیستم کاملاً بر شناسایی غیرمتمرکز متکی است.

مدیر کل دفتر دولت دیجیتال سو بو رام خاطرنشان کرد که با این ابتکار، همه خدمات می توانند به طور کامل آنلاین شوند. به گفته وی، تا پایان دهه سود اقتصادی اجرای این طرح 60 تریلیون وون (42 میلیارد دلار) معادل 3 درصد تولید ناخالص داخلی خواهد بود.

کره جنوبی به سمت پاسپورت‌های دیجیتال مبتنی بر بلاک چین می‌رود

به گفته تحلیلگران مک کینزی (یک شرکت مشاوره بین المللی متخصص در حل مشکلات مدیریت استراتژیک)، استفاده گسترده از شناسه های دیجیتال باعث صرفه جویی در وقت در کارهای اداری، کاهش تقلب در حقوق و دستمزد، افزایش وام دهی به مصرف کننده می شود و همچنین می تواند تجارت و ایجاد بازارهای جدید را تسهیل کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید