کرملین به آمریکا هشدار داد

    کد خبر :801723
کرملین به آمریکا هشدار داد

«یوری اوشاکوف» دستیار امور بین المللی رئیس جمهوری روسیه، «جان سالیوان» سفیر آمریکا در مسکو را احضار کرد و به وی هشدار داد در صورت اعمال تحریم های جدید، روسیه پاسخ قاطعانه خواهد داد.

رسانه های روس روز چهارشنبه به نقل از یک مقام وزارت خارجه روسیه و بدون اشاره به نام وی ، افزودند که در جریان دیدار سالیوان با اوشاکوف، به سفیر آمریکا گفته شد که اگر طرف آمریکایی باوجود اظهارات اخیر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر تلاش برای بهبودی روابط با روسیه، تحریم های جدید وضع کند، مسکو بطور قاطعانه پاسخ می دهد.

روسای جمهوری روسیه و آمریکا روز سه شنبه در گفت و گویی تلفنی در خصوص روابط دوجانبه و برخی موضوعات مهم بین المللی مذاکره و تبادل نظر کردند.

بر اساس بیانیه دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، بایدن بر دعوت از رئیس جمهوری روسیه برای شرکت در اجلاس اقلیمی که روزهای ۲۲ و ۲۳ ماه آوریل (پنجشنبه و جمعه هفته آینده) به صورت مجازی برگزار می‌شود، تاکید کرد.

دو طرف بر آمادگی برای ادامه گفت و گو درخصوص موارد مهم تامین امنیت جهانی تاکید کردند که نه فقط به نفع روسیه و آمریکا بلکه کل جامعه جهانی است.

علاوه بر آن بایدن برای بهبود وضع روابط روسیه و آمریکا و برقراری همکاری‌های باثبات و قابل پیش بینی بین دو کشور در مسائل مهمی همچون تامین ثبات راهبردی جهان (مسائل موشکی و هسته‌ای نظامی راهبردی)، کنترل تسلیحات، برنامه هسته‌ای ایران (برجام)، اوضاع افغانستان و تغییرات جهانی اقلیمی ابراز علاقه مندی کرد.

در این رابطه رئیس جمهوری آمریکا، بررسی امکان دیدار دو طرف در آینده نزدیک را پیشنهاد کرد.

به گزارش ایرنا، آمریکا از سال ۲۰۱۴ تاکنون حدود یکصد بسته تحریم های اقتصادی و مالی در مورد روسیه وضع کرده است.

دولت بایدن در سه ماه اخیر چند بسته تحریمی جدید در مورد روسیه وضع کرده است که تحریم در پرونده الکسی ناوالنی فعال سیاسی مخالف دولت روسیه که به جرم کلاهبرداری مالی در زندان بسر می برد از آن جمله است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید