کدام یک از اتوبوس‌ها برای مسافرت بهتر هستند؟

    کد خبر :967804

سفر با اتوبوس یکی از ارزان‌ترین روش‌های حمل و نقل شناخته می‎‌شود که همیشه در دسترس است. با این حال مسافرت‌های جاده‌ای می‌توانند خسته کننده و زمان‌بر باشند؛ اگر به نوع اتوبوس خود دقت نکنید! این موضوع زمانی اهمیت بیشتر پیدا خواهد کرد که یک سفر طولانی به مقصد موردنظر در پیش داشته باشید یا در همسفران خود کودک و نوزاد نیز وجود داشته باشند. پس اگر می‌خواهید از این مشکلات جلوگیری کنید و به یک سفر دلپذیر و آسان بروید، ما را در ادامه این مطلب همراهی نمایید.

بهترین نوع اتوبوس برای سفرهای طولانی

ما در ایران دو نوع اتوبوس مسافربری داریم، اتوبوس معمولی و اتوبوس وی آی پی. این اتوبوس‌‌ها از نظر امکانات درست همانند هواپیماهای معمولی و لوکس هستند. با این تفاوت که شما برای سوار شدن به یک هواپیمای لوکس می‌بایست مبلغ قابل توجه‌تری را نسبت به یک هواپیماهای معمولی پرداخت کنید. در حالی که در اتوبوس‌ها این قیمت‌ها در بازه نرخی کمتری تغییر می‌کنند و آنچنان به جیب مسافر فشار وارد نمی‌کنند. در نتیجه مسافر می‌تواند با پرداخت اندک هزینه‌ای بیشتر، یک بلیط اتوبوس وی آی پی را خریداری کرده و سفری سرشار از آرامش را تجربه نماید. اما چه چیزی اتوبوس های وی آی پی را ویژه می‌کند؟

علاوه‌بر فضای بیشتر، نکته قابل توجه دیگر در این اتوبوس‌ها این است که اغلب صندلی های اتوبوس های وی ای پی دارای مانیتور شخصی هستند. این مانیتورها در طول سفر، مسافر را سرگرم می‌کنند و به او امکان می‌دهند تا فیلم مورد علاقه خود را تماشا کند یا به موسیقی دلخواه گوش کند. از دیگر امکانات اتوبوس وی ای پی می‌توانیم به سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی مناسب، تهویه، یخچال، پرده، آفتاب‌گیر برقی، جعبه کمک‌های اولیه و… اشاره کنیم. پس در مسافت‌های طولانی مانند بلیط اتوبوس رشت به تهران، مشهد تهران، شیراز مشهد، تهران بندرعباس و… بهتر است از اتوبوس‌های وی آی پی استفاده کنید. در ادامه با بهترین شرکت‌های حمل و نقل اتوبوسرانی آشنا می‌شویم.

شرکت اسکانیا

برند اسکانیا در ایران با مدل های مختلف 4212 کلاسیک، 4214 کلاسیک سه محوره ، اسکانیا 4212 مارال، 4214 سه محوره مارال و اسکانیا دُرسا فعالیت می کند. اغلب اتوبوس های این برند مجهز به صندلی های چرم، تجهیزات لوکس و امکاناتی برای تماشای فیلم و سرگرمی هستند و در برخی از مدل ها نیز امکان دسترسی به اینترنت را برای مسافران خود فراهم می سازند. صندلی برخی از اتوبوس های اسکانیا نظیر مارال از نظر راحتی با صندلی های هواپیما و قطار برابری می کنند و امکانات رفاهی ارائه شده در آنها به حدی است که شاید تصور کنید یک بلیط قطار یا هواپیما را برای سفر خود خریداری کرده اید.

شرکت ولوو

ولوو دیگر شرکت اتوبوس سازی است که با مدل های B7 ، B12 و B9 در ایران فعالیت می کند. این برند اولین سری از اتوبوس های خود را در اوایل دهه 70 شمسی روانه بازار ایران کرد و از آن دوره تا به امروز به جابجایی مسافر در مسیرهای بین شهری پرداخته است. یکی از جدیدترین اتوبوس های ولوو یعنی B12 ظرفیت جابجایی 44 نفر مسافر را دارد و از اغلب امکانات رفاهی همچون سیستم های سرمایشی و گرمایشی، یخچال، قهوه جوش، تلویزیون، میکروفون و رادیو، دوربین دنده عقب، سیستم و جعبه کمک های اولیه برخوردار است.

شرکت محبوب مان

مان یا همان اتوبوس های ام ای ان نیز از جمله تازه واردهای شرکت های اتوبوسرانی در ایران هستند که در مدت زمان کوتاهی به محبوبیت بسیاری در این بازار دست یافتند. این اتوبوس ها توسط کشور آلمان به بازار ایران عرضه شدند و هم توسط رانندگان و هم مسافران مورد توجه قرار گرفتند. بسیاری از رانندگان معتقدند اتوبوس های مان خوش دست ترین اتوبوس های موجود در ایران برای رانندگی های طولانی مدت هستند و مسافران نیز آنها را از جمله مجهزترین اتوبوس های مسافربری می دانند. جالب است بدانید این اتوبوس از نظر امنیت نیز حرف اول را در میان رقبای خود می زند و نسبت به بسیاری از اتوبوس ها در جاده های خیس و لغزنده عملکرد بهتری دارد. مدل MAN S 2000 این اتوبوس مجهز به دو یخچال، آب سرد کن، کولر، سیستم تهویه مناسب، کپسول آتشنشانی، جعبه کمک های اولیه و فضای حمل بار است و صندلی های بسیار راحتی را در اختیار مسافران خود قرار می دهد.

ایران پیما

ایران پیما از جمله قدیمی‌ترین و معروف ترین شرکت های اتوبوسرانی در ایران است. این شرکت که فعالیت خود را در سال 1358 در ایران آغاز کرده است به جهت استفاده از اتوبوس‌های اروپایی در مدت زمانی کوتاه به شهرت رسید. ایران پیما بعدها فعالیت خودش را با بهترین ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در ایران ادامه داد و در سراسر کشور، نمایندگی‌هایی را تاسیس نمود. این امر موجب شد تا این شرکت هر روز بیشتر از گذشته، در کشور شناخته شود و اتوبوس وی آی پی ایران پیما را نیز کم کم اضافه کند. همچنین خوب است بدانید رانندگان این شرکت به خوش اخلاقی و مجرب‌بودن در حرفه خود مشهور هستند و تعجبی ندارد که مسافران زیادی در تمامی مسیرهای کشور از این اتوبوس‌ها استفاده کنند.

همانطور که گفتیم اتوبوس VIP ایران پیما تعداد مسافر کمتری را در هر مسیر جابه‌جا می‌کند. این امر به این دلیل است که در فضای داخلی این نوع اتوبوس‌ها تعداد صندلی کمتری تعبیه شده است و همین ویژگی موجب می‌شود تا هر مسافر از فضای اختصاصی بیشتری برخوردار باشد. ناگفته نماند شرکت ایران پیما امکانات بسیاری را در اختیار مسافران خود قرار می‌دهد و این اتوبوس‌ها در در محبوب‌ترین مسیرها مانند بلیط اتوبوس اصفهان تهران (https://tinyurl.com/26f3a74u) ، مشهد تهران، اصفهان یزد و… وجود دارند.

از بهترین امکانات اتوبوس وی آی پی ایران پیما هم می‌توانیم به صندلی‌های تخت خواب شو، اهدای بالش و پتو به مسافرین برای استراحت در مسیر، سرو غذاهای گرم و سرد، میوه، دسر و آب معدنی، پخش فیلم‌های سینمایی روز و مواردی از این دست اشاره کنیم. البته می‌توان گفت که این قبیل امکانات کم یا زیاد در اغلب اتوبوس های VIP وجود دارد اما تفاوت اتوبوس های VIP ایران پیما با سایر شرکت های اتوبوسرانی اهدای جوایز به مسافرین این نوع اتوبوس است که توسط شرکت به انجام می‌رسد. برای خرید این بلیط و سایر خدمات سفر می‌توانید از سامانه آنلاین قاصدک 24 کمک بگیرید و به صورت اینترنتی آن را تهیه کنید. این خدمات شامل انواع بلیط مانند بلیط قطار، بلیط اتوبوس، بلیط هواپیما و بیمه مسافرتی می‌شوند. افزون بر این موارد برای تهیه ویزا و تور هم قاصدک 24 شما را در تمامی مراحل خرید یاری خواهد کرد.

برای خرید بلیط اتوبوس کلیک کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید