کدام پروازهای خارجی ایران لغو می‌شود؟

    کد خبر :771317

در پی شیوع ویروس جهش یافته کرونا در انگلستان و لغو پروازهای بسیاری از کشورها از جمله ایران به این کشور، هشدار وزیر بهداشت و با توجه به شناسایی مبتلایان به این ویروس جدید در برخی از کشورهای دیگر، در ادامه باید منتظر لغو کدام پروازهای خارجی باشیم؟

پس از ماه‌ها از شیوع ویروس کرونا در جهان و لغو شدن همه پروازهای خارجی در کشورهای مختلف، به تدریج و با مذاکرات دو و چند جانبه به تدریج پروازها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشترک از سرگرفته شد و ایران نیز به ده‌ها مقصد اروپایی از جمله لندن، منچستر، پاریس، فرانکفورت، کلن، هامبورگ، وین، میلان، رم و… پروازهایش را از سر گرفت.

اما با شیوع ویروس جهش یافته کرونا در انگلستان که به کرونای انگلیسی مشهور شد، بسیاری از کشورها پروازهایشان را به انگلستان لغو کردند و ایران نیز با درخواست سعید نمکی –وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی- پروازهای خود به این کشور را تا دو هفته تعلیق کرد.

البته به گفته ابولقاسم جلالی –معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری- آخرین پرواز به مقصد این کشور البته به صورت یکطرفه انجام شد و قرار بود تا تنها گروه پروازی شرکت هواپیمایی هما نیز در مسیر برگشت این پرواز به کشور برگشته و قرنطینه شوند.

وی در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد: مسلما سلامت مردم برای مسئولان و شرکت‌های هواپیمایی در درجه نخست اهمیت قرار دارد و به همین سبب پس از این پرواز دیگر پروازی به مقصد انگلستان انجام نخواهد شد و منتظریم تا ببینیم ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چه تصمیمی در ادامه خواهد گرفت.

البته محمد اسلامی –وزیر راه و شهرسازی – نیز در این باره گفت: همه پروازهای مستقیم و غیر مستقیم از انگلستان لغو شده است و هیچ پروازی به صورت مستقیم و غیر مستقیم نباید باعث شود تا در این بازه زمانی دو هفته‌ای مسافری از انگلستان به ایران وارد شود.

بیژن نامدار زنگنه –رییس سازمان هواپیمایی کشوری- نیز با بیان اینکه تعلیق پروازهای ایران به مقصد انگلستان و بالعکس تا دو هفته ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: درخصوص ورود مسافران ازطریق کشورهای ثالث، اکثر مسافران از طریق شرکت هواپیمایی ترکیه وارد ایران می شدند که این شرکت نیز پروازهای خود به لندن را لغو کرده است. همچنین پرواز شرکت‌های هواپیمایی خارجی که اقدام به انتقال مسافران از لندن به تهران نمایند لغو می شود.

وی افزود: ما منتظر نتیجه گیری وزارت بهداشت هستیم و در صورت اعلام این وزارتخانه مبنی بر وجود این ویروس در کشورهای دیگر، قطعا پرواز به این کشورها نیز لغو می‌شوند.

حالا و با توجه به تاکیدهای وزیر بهداشت مبنی بر لغو پروازهای انگلستان به مدت دو هفته و تشدید کنترل و نظارت‌ها برای مسافران ورودی از دیگر کشورها و اینکه در برخی کشورها مانند استرالیا، هلند و دانمارک مبتلایان به این ویروس انگلیسی شناسایی شده‌اند سوال اینجاست که آیا وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری، پرواز به کشورهای دیگر را نیز به حالت تعلیق درمی‌آورند و در ادامه شاهد تعلیق کدام پروازها خواهیم بود؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید