در آخر هفته ای که گذشت مشخص شد؛

کاهش ۷۵ درصدی فروش سینمای ایتالیا به دنبال شیوع کرونا

    کد خبر :693356

افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در ایتالیا فروش گیشه‌ها را به شدت کاهش داده و در آخر هفته‌ای که گذشت بیش از ۷۵ درصد از فروش سینماها در مقایسه با سال پیش در همین بازه زمانی کم شد.

در حالی که تقریباً نیمی از سینماهای ایتالیا بسته شده‌اند، در تعطیلات آخر هفته‌ای که گذشت (۲۸ فوریه تا یکم مارس) فروش کلی گیشه‌های سینما برابر ۲ میلیون یورو (۲.۲. میلیون دلار) بود.

فروش گیشه‌های ایتالیا در آخر هفته پیش از آن و قبل از اینکه هشدار جدی برای ویروس کرونا داده شود، ۵.۵ میلیون یورو بود که در مقایسه با ۱۲ میلیون یورو همین دوره زمانی در سال ۲۰۱۹، کاهش زیادی را نشان می‌داد.

تا دوشنبه بیش از ۱۶۰۰ مورد ابتلاء به ویروس کرونا در ایتالیا مشاهده شده و ۳۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند. این کشور سومین منطقه بزرگ شیوع بیماری در جهان پس از چین و کره جنوبی بوده است.

بدتر از همه مناطق شمالی ایتالیا مانند لومباردی و ونتو است که در آن سینماها به طور کلی تعطیل شده‌اند. روز دوشنبه تقریباً ۸۵۰ سالن سینما از مجموع ۱۸۳۰ سالن در ایتالیا تعطیل بودند.

زمان اکران فیلم‌ها نیز در ایتالیا به زمان نامعلومی عقب افتاده است از جمله فیلم «مرد نامرئی» که تاریخ آن نامعلوم است. این فیلم تنها یکی از فیلم‌هایی است که آینده آن نامعلوم است.

به گزارش مهر ،در عین حال تصمیم گرفته شده تا برنامه ویژه‌ای برای اکران فیلم ایتالیایی که ۲ شب پیش برنده خرس نقره‌ای برلین شد اتخاذ شود. در مراسم اختتامیه برلیناله ۲۰۲۰ جایزه بهترین بازیگر مرد به الیو جرمانو برای «پنهان شده» ساخته جورجو دیریتی از ایتالیا تعلق گرفت. این فیلم که قرار بود ۲۷ فوریه اکران شود و از اکران عقب افتاد، قرار است از ۴ مارس (فردا چهارشنبه) راهی سینماها شود. از آنجا که گفته شده از ۸ مارس سینماهای شمال ایتالیا دوباره کار خود را شروع می‌کنند این فیلم می‌تواند بازار واقعی خودش را به دست آورد.

شماری از فیلم‌های موفق دیگر برلیناله از جمله «داستان‌های بد» زمان از پیش تعیین شده دورتری برای اکران داشتند و این فیلم قرار است ۱۶ آوریل راهی سینماها شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید