کاهش ۵۰ درصدی مناطق محروم کشور

    کد خبر :824300

ما در خصوص کمبودهایی که در مناطق محروم و روستایی وجود دارد با نمایندگان مجلس متفق هستیم و این مسائل را قبول داریم.

معاون توسعه مناطق روستایی و محروم کشور گفت: در سال ۸۸ حدود ۷۵ درصد از سرزمین ایران جزو مناطق محروم بود اما بر اساس آخرین آمارهای تاییدشده، اکنون حدود ۲۵ درصد از خاک ایران جزو مناطق محروم به شمار می‌آید و شاهد کاهش ۵۰ درصدی این محرومیت در کشور هستیم.

محمد امید در نشست بررسی مناطق محروم خوزستان که امروز (۱۲ تیرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اگر بخواهیم اصول آماری کشور را زیر سوال ببریم سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. در کشور جایی به اندازه معاونت توسعه روستایی، مدافع حقوق روستاییان نیست و وظیفه و رسالت ما حمایت از روستاییان است.

وی افزود: ما در خصوص کمبودهایی که در مناطق محروم و روستایی وجود دارد با نمایندگان مجلس متفق هستیم و این مسائل را قبول داریم.

معاون توسعه مناطق روستایی و محروم کشور گفت: ۲۵ درصد از راه‌های روستایی کشور هنوز آسفالت نشده‌اند و حدود ۱۰ درصد از مناطق روستایی کشور هنوز گاز ندارند. حدود ۱۵ درصد از مراکز جامع سلامت روستاها نیز به بازسازی نیاز دارند.

امید بیان کرد: مشکلات مناطق محروم خوزستان مثل اندیکا، لالی و هفتکل مانند سایر مناطق محروم کشور است و عدم حضور در این مناطق، به معنای آن نیست که ما از مشکلات آن‌ها بی‌اطلاع هستیم بلکه مشکلات آن‌ها را می‌دانیم.

وی افزود: در سال ۸۸ حدود ۷۵ درصد از سرزمین ایران جزو مناطق محروم بود اما بر اساس آخرین آمارهای تاییدشده، اکنون حدود ۲۵ درصد از خاک ایران جزو مناطق محروم به شمار می‌آید و شاهد کاهش ۵۰ درصدی این محرومیت در کشور هستیم.

معاون توسعه مناطق روستایی و محروم کشور گفت: شاخص‌ها همان شاخص‌های گذشته است و تغییری در شاخص‌ها نداشته‌ایم و این آمار نیز توسط بخش‌های مختلف، به تایید رسیده است.

امید در خصوص نحوه توزیع اعتبارات برای مناطق محروم تصریح کرد: این نوع توزیع اعتبارات محرومیت‌زدایی در مرکز شاید در گذشته توجیه داشته است اما اکنون باید توزیع اعتبارات توسط استانداران انجام شود و ما نیز پیگیر این مساله خواهیم بود. مکاتبات متعددی در این زمینه انجام شده است و امیدواریم این مساله، اصلاح شود.

وی گفت: اعتبارات محرومیت‌زدایی مناطق باید در اختیار استان‌ها باشد تا آن‌ها خودشان تصمیم‌گیری کنند. در این زمینه با رئیس جمهور مکاتباتی انجام خواهیم داد تا در صورت امکان این اعتبارات توسط استان‌ها برای بخش‌های مد نظر توزیع شود.

معاون توسعه مناطق روستایی و محروم کشور افزود: مباحث خوزستان را به صورت ویژه و با تشکیل جلساتی در تهران پیگیری خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید