کاهش نرخ تورم در ماه‌های اخیر

    کد خبر :897286

 سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد بیان کرد: در ماه‌های اخیر مجموع سیاست‌های پولی و مالی که موجب افزایش نرخ تورم می‌شد را کنترل کرده و همین مسئله درصدی از نرخ تورم را کاهش داد، کاهش پنج درصدی نرخ مالیات در سال ۱۴۰۱ نیز حکایت از آگاهی دولت از اهمیت تولید است.

وزیر اقتصاد اعلام کرد: وزارت اقتصاد به صورت جدی قصد دارد مسیر پیش روی تولید کنندگان را نه به عنوان یک انتخاب، بلکه ضرورت هموار کند هدف ما در قرن جدید با توجه به شعار امسال، اقتصاد دانش بنیان و اشتغال زایی خواهد بود، کاهش پنج درصدی نرخ مالیات برای تولیدکنندگان شرایط را برای تنفس و مشوق‌هایی بیشتر برای تولید کنندگان فراهم می کند و به تبع آن موانع و شکایت رفع خواهد شد.

خاندوزی ادامه داد:نسل جدید با ادبیات شفافیت عجین شده است. برخی اوقات با پرداختن هزینه‌ها و با شفاف‌سازی بیشتر به آینده امیدوارتر هستیم، در اسفند ماه سال گذشته دفتر بازرسی نهاد ریاست جمهوری از تمام وزاری اقتصادی مانند رفاه، نفت و گاز خواسته تا شرکت‌ها را شفاف کنند و این وظیفه به وزارت اقتصاد واگذار شده است، یکی از مباحث مهم جلسه دیروز هیات دولت خرید تضمینی گندم برای کشاورزان بوده است هرچند بارمالی برای دولت داشته باشد.

وزیر اقتصاد در پایان در خصوص برخورداری از ظرفیت دانش بنیان تاکید کرد: وزارت اقتصاد بسیاری از کارهای اجرایی گمرک، مالیات، بیمه و حتی بانکی را به شرکت‌های دانش بنیان واگذار خواهد کرد و دولت دنبال تقویت شرکت‌های دانش بنیان است تا جوانان متخصص به درختان قوی و تنومند تبدیل شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید