کانال شکنی‌ها در بورس ادامه‌دار شد

    کد خبر :585604

در دومین روز معاملات بازار سهام بیشتر سهم‌ها با رشد قیمت مواجه شدند و شاخص کل بار دیگر به رکورد جدید دست یافت.

امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق تهران ۱۰۷۶ واحد رشد کرد و به رقم ۲۵۵ هزار و ۵۳۰ واحدی رسید. با این رشد امروز بار دیگر شاخص کل توانست رکورد شکنی کند.

شاخص کل هم وزن نیز با ۹۶۲ واحد افزایش رقم ۶۳ هزار و ۵۷۵ را تجربه کرد و شاخص آزاد شناور با ۱۶۳۶ واحد رشد تا رقم ۲۸۴ هزار و ۵۵۳ واحدی بالا رفت. شاخص بازار اول و دوم هر کدام به ترتیب ۴۱۱ و ۳۸۳۵ واحد افزایش یافتند.

مخابرات ایران، گروه مپنا و سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین هر کدام به ترتیب ۱۶۱، ۱۳۶ و ۱۱۷ واحد به رشد شاخص‌های بازار کمک کردند. اما در طرف مقابل پالایش نفت بندر عباس، ملی صنایع مس ایران و شرکت ارتباطات سیار هر کدام ۱۲۴، ۹۷ و ۶۴ واحد تاثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار داشتند.

به گزارش ایسنا، امروز بار دیگر گروه محصولات شیمیایی با ۱۲۴ میلیارد تومان ارزش معاملات در صدر گروه‌ها از نظر ارزش معاملات ایستاد. حجم داد و ستدهای این گروه به ۱۲۹ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.

در گروه خودرو و ساخت قطعات حجم معاملات به ۴۱۲ میلیون سهم و اوراق مالی و ارزش معاملات به ۹۰ میلیارد تومان رسید. خودرویی‌ها امروز به جز در یک نماد یکدست با رشد قیمت مواجه شدند و در برخی از نمادهای شاخص ساز با صف خرید روبرو بودند.

گروه‌های مواد دارویی، زراعت، سرمایه گذاری‌ها، فلزات اساسی پس از دو گروه شیمیایی‌ها و خودرویی‌ها از نظر ارزش معاملات در رتبه پایین تر قرار گرفتند.

در بورس تهران تعداد نمادهای مثتب امروز به ۲۴۵ سهم و تعداد نمادهای منفی به ۹۱ سهم رسید. همچنین در فرابورس ایران ۱۱۱ سهم رشد قیمت و ۸۱ سهم افت قیمت را تجربه کردند.

آیفکس نیز امروز با ۱۳ واحد رشد در تراز ۳۴۰۶ واحدی قرار گرفت. ارزش معاملات درفرابورس ایران به ۹۱۲ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات ۱.۴ میلیارد تومان را تجربه کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید