کاسیو اولین ساعت هوشمند WearOS خود را معرفی کرد

    کد خبر :798500

شرکت کاسیو که به عنوان یکی از اولین تولیدکنندگان ساعت دیجیتالی به شمار می‌رود، به تازگی اولین ساعت هوشمند مبتنی بر سیستم عامل WearOS گوگل را معرفی کرد. ساعتی که طراحی جان سختی داشته و به مشخصات کلیدی برجسته مجهز است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– شرکت کاسیو بیشتر شهرت خود را مدیون ساعت‌های کلاسیک باکیفیت و زییای خود است و فعالیت چندان گسترده‌ای در زمینه ساعت‌های هوشمند ندارد؛ بازاری که عمدتا در دست شرکت‌های تولیدکننده تلفن همراه مانند اپل، سامسونگ و شیائومی است.

ساعت‌های جی شاک در کنار ارائه قابلیت‌های مناسب، به جان‌سختی هم معروف هستند و مدل G-Squad Pro GSW-H1000 نیز از این قاعده مستثنی نیست. این ساعت هوشمند به صفحه نمایشی دو لایه مجهز شده و از نظر طراحی شباهت زیادی به دیگر ساعت‌های جی‌شاک دارد. این ساعت هوشمند کاسیو در بدنه‌ خود از فلزهای بادوامی مانند تیتانیوم استفاده کرده و در مقابل شوک مقاوم است. این ساعت هوشمند جی شاک می‌تواند تا عمق 200 متری آب بدون هیچ مشکلی دوام بیاورد.

نمایشگر دولایه ساعت GSW-H1000 اندازه‌ای 1.2 اینچی دارد و رزولوشن آن 360 در 360 پیکسل است. صفحه نمایش این ساعت از ترکیب نمایشگری مونوکرومی (تک‌رنگ) که همیشه روشن است و ساعت، تاریخ و دیگر اطلاعات مهم را نشان می‌دهد و نمایشگری رنگی که نوتیفیکیشن‌ها، نقشه، اطلاعات سنسورها و دیگر اطلاعات جانبی را نشان می‌دهد ساخته شده است.لایه رنگی و مونوکرومی صفحه نمایش این ساعت هوشمند از نوع LCD است و کاسیو متاسفانه از نمایشگر امولد استفاده نکرده است.

اولین ساعت هوشمند جی شاک که به WearOS مجهز شده از سنسورهای مختلفی مانند جی پی اس داخلی، ارتفاع‌سنج، فشارسنج، قطب‌نما، تشخیص میزان ضربان قلب اپتیکال و … بهره می‌برد. در کنار قابلیت‌های نرم‌افزاری که WearOS گوگل به این ساعت می‌دهد، GSW-H1000 از 24 ورزش درون فضای بسته و 15 فعالیت مختلف مخصوص فضای آزاد پشتیبانی می‌کند. از جمله قابلیت‌های WearOS در این مدل می‌توان به دستیار گوگل، مشاهده نوتیفیکیشن‌ها گوشی و برنامه‌های مختلفی که موجود هستند اشاره کرد.

با توجه به این که مشتریان ساعت‌های جی شاک ممکن است برای فعالیت‌های سنگینی از این ساعت استفاده کنند در کنار پشتیبانی از ورزش‌های معمول مانند پیاده‌روی، تردمیل، دویدن، دوچرخه ثابت و دوچرخه معمولی و …، این ساعت هوشمند از ورزش‌هایی مانند موج‌سواری و اسکی روی یخ نیز پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند اطلاعات زیادی مانند کالری مصرف شده، مسافت، ضربان قلب و … را مشاهده کنند. با این که جدیدترین ساعت جی شاک نقاط قوت زیادی دارد اما باتری آن بدون شک یکی از نقاط ضعف آن است. شارژ کامل باتری این ساعت هوشمند به شما اجازه می‌دهد 1.5 روز از ساعت هوشمند خود استفاده کنید.

البته در صورتی که از نمایشگر رنگی ساعت استفاده‌ای نکنید می‌توانید عمر باتری را تا یک ماه افزایش دهید اما در این صورت نمی‌توانید از تعدادی از قابلیت‌های این ساعت به صورت مطلوب استفاده کنید. ساعت هوشمند G-Squad Pro GSW-H1000 در ایالات متحده 699 دلار و در بریتانیا با قیمت 599 پوند روانه بازار خواهد شد. این مدل در رنگ‌های مشکی، قرمز و آبی عرضه خواهد شد و فروش آن از میانه‌های ماه می آغاز می‌شود.

منبع
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید