کارت ملی مفقوده را در ادارات ثبت احوال بجویید

    کد خبر :673928

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: افرادی که کارت هوشمند ملی آنها مفقود شده برای صدور کارت خود به جای دفاتر پیشخوان و پست‌خانه‌ها به ادارات ثبت احوال مراجعه کنند.

سیف الله ابو ترابی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: مراحل صدور کارت هوشمند ملی مفقود شده مانند مراحل صدور کارت هوشمند اولیه است و افرادی که کارت آنها مفقود شده باید این مراحل را طی کنند.

وی ادامه داد: هزینه صدور کارت هوشمند ملی مفقود شده نیز براساس نرخ مصوب اعلام شده در پایگاه اطلاع رسانی سازمان ثبت احوال است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال با بیان اینکه صدور کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک که موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت و مردم خواهد شد، افزود: از سال ۱۳۹۱پروژه کارت هوشمند ملی آغاز شد و بر اساس هدف گذاری ها، قرار بود این کارت تا پایان سال ۱۳۹۷ برای تمام واجدان شرایط صادر شود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین کارت هوشمند ملی مهمترین کارت هویتی افراد است و افراد باید برای دریافت این کارت، خود باید به مراکز اعلام شده مراجعه کنند زیرا اثر انگشت آنها به منظور احراز هویت اخذ می‌شود و همچنین در این کارت‌ها امضای الکترونیکی نیز درنظر گرفته شده که باید توسط خود افراد ثبت شود.

ابوترابی در زمینه کاربردی شدن کارت هوشمند ملی نیز گفت:‌ اکنون هشت دستگاه مقدمات کاربردی شدن کارت هوشمند ملی را انجام دادند، دستگاه‌های متولی که هشت دستگاه هستند مقدمات بهره‌برداری و کاربردی شدن کارت هوشمند ملی را اجرایی کرده‌اند.

وی اعلام کرد: اکنون جمعیت ۸۸.۸۸ درصدی واجد شرایط(افراد بالی ۱۵سال تمام) دریافت کارت هوشمند ملی تکمیل ثبت‌نام انجام داده‌اند و این میزان از جمعیت ۶۲ میلیون نفری است که واجد شرایط هستند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت : ۵۵ میلیون و ۸۷ هزار و ۸۹۰ نفر مراحل تکمیل ثبت‌نام کارت هوشمند ملی را انجام داده‌اند که برای ۴۶ میلیون و ۲۲۰ هزار و ۵۷۲ نفر کارت ملی صادر شده و ۴۵ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۴۳۳ نفر کارت خود را دریافت کرده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید