کاهش 55 درصدی کاربران روسی اینستاگرام/ سایه جنگ روی شبکه اجتماعی

    کد خبر :905750

طبق گزارش جدید موسسه Brand Analytics، تعداد کاربران روسی اینستاگرام در طول دو ماه گذشته ۵۵ درصد کاهش یافته است. این موسسه همچنین گفته است که تعداد کاربران روسی شبکه‌های اجتماعی یوتیوب و تیک‌تاک نیز کاهش چشمگیری داشته است.

بازتاب -طبق این گزارش، از زمان شروع جنگ اوکراین تا الان تعداد کاربران فعال یوتیوب که عمدتاً شامل خالقان محتوا هستند به میزان ۲۱ درصد کاهش یافته است. اما تیک‌تاک با ۸۷ درصد، بیشترین کاهش تعداد کاربران روسی را داشته است. این اتفاق در نتیجه ممنوع شدن فعالیت کاربران روسی در این شبکه اجتماعی از طرف دولت روسیه رخ داده است. به این ترتیب، می‌توان حدس زد که خالقان محتوای روسی ضرر مالی هنگفتی را در طول این مدت تجربه کرده‌‌اند.

اینستاگرام نیز حدود ۵۶ درصد از کاربران فعال روسی خود را از دست داده است و میزان محتوای تولید شده در این شبکه اجتماعی توسط آن‌ها ۵۵ درصد کاهش یافته است. گفتنی است اینستاگرام نیز در روسیه مسدود است.

در همین مدت، میزان مهاجرت کاربران روسی به شبکه اجتماعی VKontakte حدود ۲۲ درصد افزایش یافته است و میزان محتوای تولید شده در آن نیز ۱۷ درصد رشد کرده است. در مورد تلگرام نیز چنین اتفاقی افتاده و تعداد کاربران روسی و محتوای تولید شده در آن به‌ترتیب ۲۴ و ۵ درصد افزایش یافته است.

نخست‌وزیر روسیه اخیراً در مجلس دومای این کشور گفته است که هرچند بلاگرهای روسی مجبور به ترک پلتفرم‌های خارجی شده‌اند اما او مطمئن است که متخصصان روسی خواهند توانست نمونه‌های بهتری به جای آن پلتفرم‌ها بسازند. او شبکه‌های اجتماعی VKontakte و Rutube را مثال زده و گفته است که متخصصان روسی باید از فرصت به دست آمده برای بهبود پلتفر‌های داخلی استفاده کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید