کابوس جدید ترامپ؛ دیسانتیس برای کارزار ریاست جمهوری 2024 از راه رسید

    کد خبر :952473
ران دیسانتیس- رقیب ترامپ

بسیاری از نامزدهایی که ترامپ برای کارزار 2022 از آنها حمایت کرد با چالش روبرو شدند، از همین رو با تکیه بر آمار ارائه شده توسط خروجی های سی ان ان، می توان گفت که ترامپ با امتیاز مطلوب 37 درصدی، در صورتی که در قامت نامزد جمهوری خواهان فعالیتش را کلید بزند، عملکردی ضعیف خواهد داشت.

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا سه شنبه شب پیام روشنی را برای همه رای دهندگان جمهوری خواه ارسال کرد:

راه من، راه رسیدن به اجماع ملی است و راه ترامپ، مسیری مملو از ناامیدی است و رنج مداوم در آینده.

به نوشته اکو ایران؛ دیسانتیس چهار سال پیش در اولین رقابت برای تصدی عنوان فرمانداری با اختلاف کم تر از یک درصد آرا پیروز شد. اما سه شنبه با داشتن 20 امتیاز در برابر چارلی کریست، نامزد دموکرات نشان داد که برخلاف ترامپ این توان را دارد تا با تکیه بر آرای رای دهندگان مستقل، پیروز کارزار ریاست جمهوری شود.

پیروزی قاطع دیسانتیس آینده ای را ترسیم کرد که در قاب آن حزب جمهوری خواه این فرصت را دارند در یک رقابت ریاست جمهوری آرام و بی تنش؛ در رخدادی که از سال 2004 و انتخابات جورج بوش در آمریکا محقق نشده، مشارکتی جدی داشته باشند.

همزمان بسیاری از نامزدهایی که ترامپ برای کارزار 2022 از آنها حمایت کرد با چالش روبرو شدند، از همین رو با تکیه بر آمار ارائه شده توسط سی ان ان، می توان گفت که ترامپ با امتیاز مطلوب 37 درصدی، در صورتی که در قامت نامزد جمهوری خواهان فعالیتش را کلید بزند، عملکردی ضعیف خواهد داشت.

از منظری دیگر و با استناد به شواهد میدانی، گروهی می گویند که دیسانتیس در کارزار 2022 برخلاف سال 2020 از حمایت بسیاری از لاتین تبارها برخوردار بود؛ این در حالی است که بایدن توانست در سال 2020 با هفت امتیاز پیروز منطقه ای با اکثریت لاتین تبار باشد. پس دیسانتیس روز سه شنبه این کانال را تغییر داد.

سال 2020، بایدن با به دست آوردن نزدیک به 14 امتیاز پیروز منطقه اوسئولا شد. این بار دیستانتیس این منطقه را با نزدیک به هفت امتیاز بیشتر از آن خود کرد و نوسانی 21 درصدی را به نمایش گذاشت. دیستانتیس قدرت خود را از آرای لاتین تبارها، سفید پوستان متعلق به طبقه کارگر، رای دهندگان یقه سفید مستقر در حومه شهر و روستایی های فلوریدا به دست آورد؛ ائتلافی که می تواند در عرصه ملی پیروزی را به نام این چهره ثبت کند بالاخص آن که رقیب بالقوه یعنی ترامپ صرفا از حمایت چندین منطقه سنتی جمهوری خواه برخوردار است.

به باور اسکان جننینگز، مشاور مبارزه های انتخاباتی جمهوری خواهان و دستیار ویژه جورج بوش و مشاور سناتور مک کانل، دیسانتیس ادعای قانع کننده ای دارد؛ ادعایی که به او فرصت عبور از ترامپ و یا هر نامزد دموکرات دیگر در کارزار ریاست جمهوری 2024 خواهد داد. حالا پیروزی این چهره در فلوریدا به سکوی پرتابی برای حضورش در کارزار 2024 تبدیل شده و این چالشی است برای ترامپ.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. Sultan-Gamers گفت:
    موافقم ۱

    سلام
    این ها همگی مترسک و نوکران حلقه بگوش اربابشون شیطان (لوسیفر) ملعون و اسرایل صهیونیستی هستن از خودشون هیچ اختیاری ندارن چندتا جفتک به ایران بندازه حله

دیدگاهتان را بنویسید