چین ۳ فضانورد به مدار زمین می فرستد

  • آرشیو
  • دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ ۱۰:۳۸
    کد خبر :815041
چین ۳ فضانورد به مدار زمین می فرستد

چین قصد دارد در ماه ژوئن ۳ فضانورد به ایستگاه فضایی خود بفرستد تا سه ماه در آنجا اقامت کنند و فعالیت های مختلف از جمله پیاده روی فضایی و آزمایش های علمی انجام دهند.

به گفته یکی از مقامات فضایی چین در ماه ژوئن سال جاری میلادی ۳ فضانورد برای مأموریتی ۳ ماهه به ایستگاه فضایی جدید این کشور در مدار زمین سفر می‌کنند.

یانگ لیوی معاون طراح ارشد برنامه فضایی چین، نخستین مأموریت سرنشین دار به ایستگاه فضایی این کشور را تأیید کرد. این در حالی است که روز گذشته یک فضاپیمای باری همراه سوخت و تجهیزات به ایستگاه فضایی «تیان هه» در مدار زمین ارسال شد.

«تیان هه» سومین و بزرگترین ایستگاه فضایی چین است که به مدار زمین ارسال شده است. ماژول اصلی آن نیز در ۲۹ آوریل به مدار زمین ارسال شده بود.

به گفته لیوی کپسول «شنژ و ۱۲» فضانوردان چینی از مقر جیوکوان در شمال غربی این کشور به فضا ارسال می‌شوند. آنها پیاده روی فضایی، فعالیت‌های تعمیرات و نگهداری ایستگاه و همچنین آزمایش‌های علمی انجام می‌دهند.

به گزارش مهر، او جزئیاتی درباره هویت فضانوردان یا زمان پرواز ارائه نکرده است. اما به گفته این مقام مسئول در مأموریت ذکر شده هیچ زن فضانوردی حضور ندارد، اما در مأموریت‌های بعدی زنان نیز به فضا ارسال می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید