چگونگی ارتباط دشمنان خارجی با عوامل داخلی برای به آشوب کشیدن کشور

  • سیاسی
  • شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ ۱۳:۲۳
    کد خبر :664253

یک محقق و پژوهشگر با اشاره به چگونگی ارتباط دشمنان خارجی با عوامل داخلی برای به آشوب کشیدن کشور گفت: آیا دولت نباید قبل از افزایش قیمت بنزین افکار عمومی را آماده می‌کرد تا به جامعه و مردم شوک ایجاد نشود؟

 

کامران غضنفری محقق و پژوهشگر و نویسنده کتاب «راز قطعنامه» در اعتکاف جمعی از دانشجویان، طلاب و مردم که در اعتراضی به ناکارآمدی دولت در مسجد لولاگر تهران برگزار شد، طی سخنانی ضمن تایید حرکت خودجوش و مردمی و آتش به اختیار دانشجویان و مردم، از جوانان و مردم انقلابی و متدین خواست تا این نوع حرکات روشنگرانه در سطح کشور برای آگاهی بخشی آحاد مردم انجام شود.

 

غضنفری در ادامه با اشاره به چگونگی ارتباط دشمنان خارجی با عوامل داخلی و به آشوب کشیدن کشور گفت: ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام می‌کند که ما در مرداد 96 تحریم تجارت طلا را مجدد برقرار می کنیم، تا جمهوری اسلامی نتواند از کشورهای دیگر طلا بخرد و مجبور شود وارد کند، بعد می گوید از آبان ماه هم فروش نفت ایران را به صفر می رسانیم تا ایران نتواند دیگر ارز خارجی بدست بیاورد و ذخایر ارزیش هم تمام بشود.

 

به گزارش فارس،وی ادامه داد: «ریچارد نفیو» طراح تحریم‌ها، اعلام می‌کند برای اینکه تحریم‌ها کارساز باشد باید کاری کنیم که توسط خود مسئولین ایرانی ذخائر ارزی و طلای آنها به هدر رود. «ری تکیه» عضو ارشد شو رای روابط خارجه آمریکا در سال 96 در این راستا برنامه ریزی می‌کند و مشورت می‌دهد که ما به خالی کردن خزانه جمهوری اسلامی و قدرتمندتر کردن مخالفین داخلی نیاز داریم.

 

غضنفری تصریح کرد: آمریکا چون به تنهایی نمی‌تواند این کارها را انجام دهد برای همین باید اینجا آدم داشته باشد، باید کسانی داشته باشد که برنامه‌های آنها را در اینجا پیاده کنند، بعد می‌بینید که یک دفعه در سال 96 بانک مرکزی ما 18 میلیارد دلار به اسم موازنه و تعدیل ایجاد کردن، داخل بازار می‌ریزد! یعنی در زمانی که ما تحت تحریم هستیم و همه جور روی ما فشار گذاشتند.

 

مولف کتاب «راز قطعنامه» ادامه داد: آمریکا و متحدانش، فروش نفت ما را به سمت صفر شدن سوق می دهند،
حال در زمانی که ما به هر دلار و ارز خارجی نیاز مبرم داریم، بیایید به ارز چوب حراج بزنید آن هم نه در مقیاس صد هزار دلار و یک میلیون و دو میلیون و صد میلیون و اینها… در مقیاس 18 میلیارد دلار ! یعنی 18 میلیارد دلار از ذخایر بانک مرکزی را هدر بدهی و بریزی در دست دلال ها و قاچاقچی‌ها، یعنی همان چیز ی که «نفیو» گفته بود که مسئولین جمهوری اسلامی خودشان بیان ذخایرشان را هدر بدهند و همان چیزی که شورای روابط خارجی آمریکا گفت، دقیقا همان کار را انجام می‌دهند.

 

وی تصریح کرد: بانک مرکزی به دستور چه کسی این کار را انجام می دهد؟ به دستور آقای روحانی! حدود ۷،۶۰۰،۰۰۰ قطعه سکه طلا هم وارد بازار می‌کنند و به دست دلال ها و قاچاقچی ها می‌دهند، بازهم به دستور آقای روحانی!

 

غضنفری یادآور شد: با تلاطم بازار و فشار اقتصادی به مردم، دی ماه 96 اعتراضات و اغتشاشات در بعضی شهرهای کشور صورت می‌گیرد. همان که «ریچارد نفیو» و «ری کتیه» در طرح های خودشان گفته بودند، ترامپ هم علنی گفت که مردم قیام کنند علیه نظام، یا جمهوری اسلامی با فروپاشی مواجه بشود یا تحت فشار قرار بگیرد مجبور بشود بیاید پای میز مذاکره با ما!

 

وی درباره اتفاقات آبان ماه در کشور هم گفت: سه روز قبل از اینکه این حادثه به وقوع بپیوندد حسن روحانی به یزد و کرمان سفر می‌کند. حال شمایی که می‌خواهید همچین طرحی را در کشور پیاده کنید، یک همچین شوک اقتصادی را به مردم وارد کنی و یکدفعه قیمت بنزین را سه برابرش کنی، آیا نباید قبلش افکار عمومی مردم را آماده کنی؟ باید کاری کنی که جامعه موقع اجرای این طرح آرامش داشته باشد و از قبل آنها را توجیه کنی که منجر به حوادث ناخوشایندی نشود.

 

غضنفری تاکید کرد: حسن روحانی نه تنها از قبل اطلاعی به مردم نمی دهد و تاریخ را به مردم اعلام نمی‌کند، بلکه هرچه خبرنگاران می‌پرسند، مسئولین دولتی تکذیب می کنند و به مردم دروغ می گویند و حتی در یزد و کرمان هم درست برعکس عمل می کنند یعنی در سخنرانی تشنج آمیزی، مردم را به تفرقه تحریک می‌کنند. شروع می‌کنند علیه دستگاه قضایی و شورای نگهبان صحبت کردن و …

 

وی گفت: به آنهایی که علیه آقای روحانی شعار می‌دهند و از گرانی و وضعیت معیشتی و… گلایه می‌کنند، می گوید اینها صدای آمریکا از حلقوم شما بیرون می آید یا مخاطبین را به اکثریت و اقلیت تقسیم کرده و بین آنها شکاف و تفرقه می‌اندازند. که این درست در جهت خواسته دشمن حرکت کردن است.

 

غضنفری ادامه داد: اینگونه تنش و تشنج در جامعه ایجاد می‌کنند و بعد هم یکدفعه شاهد ایجاد شوک ناگهانی در افکار عمومی هستیم. این چیزی است که آمریکایی ها به آن دکترین شوک می گویند. یعنی یکباره ضربه ای وارد بکنی که طرف مقابلت را گیج کند. یعنی شوک وارد کنی تا مخاطبین در شوک فرو بروند.

 

وی اظهار داشت: حالا جامعه شدیداً تحت فشارهای اقتصادی و معیشتی است به شدت روی اقشار متوسط و ضعیف فشار هست، حالا باید ی

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید