متخصص بیماری های عفونی عنوان کرد؛

چگونه جو هیجانی «کرونا ویروس» را کنترل کنیم

    کد خبر :685555

یک متخصص بیماری های عفونی، با اشاره به حواشی کرونا ویروس در کشور، گفت: وظیفه جامعه پزشکی است در این خصوص اطلاع رسانی مناسب داشته باشد و مانع بروز بحران شود.

مینو محرز، اظهار داشت: متاسفانه شاید نوعی بی اعتمادی در جامعه در حال حاضر وجود دارد که حتی در مسائل کلان سلامت هم حس می‌شود و موجب می‌شود مثلا در خصوص همین کرونا ویروس شایعات بی اساس بسیاری در جامعه منتشر شود. وظیفه جامعه پزشکی است در این خصوص اطلاع رسانی مناسب داشته باشد و مانع بروز بحران شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر جوی احساساتی و هیجانی در جامعه است که در صورت بروز بیماری در جامعه می تواند موجب بحران شود و وظیفه ما است که با داشتن اطلاعات کامل و آگاهی رسانی عمومی مانع بروز بحران بی دلیل و شایعه پراکنی و گسترش اطلاعات نادرست شویم.

این متخصص بیماری های عفونی، افزود: بیماری سارس در جهان با شستن دست کنترل شد، حالا هم باید شیوه‌های کنترل عفونت را در صدا و سیما و آموزش و پرورش به همه یاد داد. اهمیت شستن دست ها و چگونگی عطسه و سرفه کردن را به همه یاد داد مطمئن باشید که با همین اقدامات بیماری کنترل می‌شود.

به گزارش مهر ،وی گفت: یک مشکل مهم ما در بیمارستان‌ها موبایل است. موبایل می‌تواند از منابع انتقال آلودگی باشد. اما می‌بینیم که مثلا یک پزشک با دستکش در حال بازی با موبایل است و طبیعی است که موبایل به عامل انتقال بیماری بدل شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید