چه کنیم که در بین مردم و خانواده محبوب باشیم؟

    کد خبر :940624
چه کنیم که در بین مردم و خانواده محبوب باشیم؟

فرض رایج در اتیکت‌های اجتماعی کم گوی و گزیده گوی است اما ظاهرا این ایده قابل مناقشه است. مطالعات جدید نشان داده که اگر در یک گفتگو تا ۷۰ درصد بحث را به دست بگیرید، فرد محبوب آن رابطه خواهید بود.

به نقل از تی‌آرتی، بر اساس تحقیقات جدید، اگر می‌خواهید تأثیر بهتری روی مخاطب خود داشته باشید، بیشتر صحبت کنید. یک مطالعه منتشر شده در بولتن شخصیت و روانشناسی اجتماعی برای اثبات این نظر خود، از زوج‌های شرکت کننده خواست تا در طول یک معاشرت ۱۲ دقیقه‌ای، بین ۳۰ تا ۷۰ درصد بحث را به دست بگیرند.

جالب اینکه یافته‌های این مطالعه نشان داد کسانی که نقش «سخن‌گو» را بر عهده می‌گیرند، بیشتر مورد علاقه شریک زندگی‌شان هستند تا برعکس؛ این نظر برخلاف این فرض رایج است که کمتر صحبت کردن منجر به محبوب شدن بیشتر می‌شود.

در واقع، شنوندگان، سخنرانان را بیشتر دوست دارند، زیرا یادگیری در مورد شخص دیگری باعث می‌شود شنوندگان ارتباط نزدیک‌تری با طرف مقابل خود برقرار کنند. این در حالی است که برخی از افراد ممکن است با توجه به فرضیه فعلی، ترجیح دهند کمتر صحبت کنند تا از اختلاف نظرهایی که می‌تواند باعث بیزاری شود جلوگیری کنند.

این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که بسیار بعید است فردی مکالمه با شریک زندگی‌اش را به دلیل علاقه‌مند نبودن به موضوع مکالمه ترک کند. زوج‌ها به احتمال زیاد شیفته تفاوت‌ها می‌شوند و ویژگی‌های شریک زندگی خود را به عنوان یک پارامتر برای ارتباطی جالب و دوست‌داشتنی در نظر می‌گیرند.

این یافته‌ها فقط در مواردی نافذ است که سخنگوی مکالمه تا حداکثر ۷۰ درصد از زمان گفتگو را به خود اختصاص دهد؛ محققان تاکید می‌کنند که کنترل کامل مکالمه، مانند زمانی که کسی ۹۰ درصد مواقع صحبت می‌کند، به احتمال زیاد ایده‌آل نیست و محکوم به شکست است.

این تکنیک روانشناسی شما را هوشمند و خلاق می‌کند ؛ اما مراقب باشید!

منبع: همشهری آنلاین

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید