چرا خودروهای شاسی بلند محبوبیت دارند؟

    کد خبر :981748
شاسی بلند

در سال‌های اخیر، تقاضا برای خودروهای شاسی بلند به طور فزاینده‌ای افزایش یافته است. از هیوندای توسان گرفته تا رنج روور پریمیوم لندرور، ما شاهد خودروهای SUV بیشتری در جاده‌ها هستیم.

بازتاب-ما همچنین متوجه افزایش شدید تعداد درخواست‌های اجاره‌ای که در مورد خودروهای شاسی‌بلند وجود دارد، شده‌ایم. با طیف گسترده‌ای از شاسی بلندها برای انتخاب، برندهای تولیدکننده سعی دارند تا محصولاتی متنوع را در این سگمنت ارائه دهند.

شاسی بلند چیست؟

شاسی بلند

SUV مخفف «sport utility vehicle یا وسیله نقلیه کاربردی ورزشی» است. به طور معمول، یک شاسی بلند وسیله نقلیه قدرتمند با ویژگی‌های خودروی خارج از جاده و چهار چرخ محرک موجود است. این باعث می‌شود که آنها در بین علاقه مندان به ماجراجویی محبوبیت خاصی پیدا کنند و اغلب توسط خدمات نجات اضطراری استفاده می‌شوند. نمونه‌های کلیدی آن عبارتند از کیا اسپورتیج، آئودی Q5 و لندروور رنج روور ایووک. یک شاسی بلند همچنین با اندازه بدنه بزرگ، فضای صندوق بار زیاد و موقعیت رانندگی بالاتر جذابیت بیشتری دارد. SUV ها به زیربخش هایی متنوعی قابل تقسیم هستند از جمله باید به بزرگ، متوسط، کوچک و جمع و جور اشاره کرد. در طول سال‌ها، سازندگان انواع مدل‌های پرتوان SUV را برای قدرت بیشتر توسعه داده‌اند. Range Rover Sport SVR که در کمتر از 4.6 ثانیه به 100 کیلومتر برساعت می‌رسد و نمونه بارز یک شاسی بلند پرتوان است.

آیا خودرو کراس اوور یک شاسی بلند است؟

 

راحت‌ترین پاسخ نه است. یک کراس اوور ترکیبی عالی بین عناصر SUV محبوب و کاربردی بودن یک خودروی کوچک‌تر محسوب می‌شود. بنابراین، یک کراس اوور بیشتر ترکیبی بین هاچ بک و شاسی بلند در نظر گرفته می‌شود. طبق گزارش carsalesbase.com، در سال 2021، فروش کراس اوورهای کامپکت در اروپا 7 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. اگرچه یک کراس اوور و شاسی بلند ویژگی‌های سبک مشابهی دارند، یک SUV تمایل دارد ناهموارتر باشد و بهتر از یک کراس اوور خارج از جاده عمل کند. هنگام تصمیم گیری بین کراس اوور یا SUV، قطعاً ارزش آن را دارد که سبک زندگی و هدف خود را از رانندگی با ماشین در نظر بگیرید.

تفاوت بین شاسی بلند  و 4 در 4 چیست؟

یک شاسی بلند و یک 4 در 4  شباهت‌هایی دارند، مانند قابلیت آفرود و تطبیق پذیری آنها، بنابراین این اصطلاحات اغلب به جای یکدیگر استفاده می‌شوند. با این حال، یک SUV برای رانندگی روزمره ساخته شده و سطح بالایی از راحتی را ارائه می‌دهد. در حالی که یک 4 در 4  روی سیستم چهار چرخ محرک تمرکز دارد، بنابراین هر چهار چرخ نیرو می‌گیرند و بنابراین می‌توانند بهتر در سطوح ناهموار یا لغزنده حرکت کنند. برخی از SUV‌ها به صورت استاندارد دارای سیستم چهار چرخ محرک هستند.

شاسی بلند

آیا شاسی بلندها خودروهای ارزان قیمتی هستند؟

با توجه به اندازه بزرگ شاسی بلندها، برخی افراد تصور می‌کنند مصرف سوخت ضعیفی دارند. با این حال، لزومی ندارد که اینطور باشد، زیرا تولیدکنندگان بیشتری اکنون SUV‌های اقتصادی را معرفی کرده‌اند. برای مثال، ممکن است فورد کوگا 2.5 لیتری پلاگین هیبریدی را به عنوان یک SUV اقتصادی در نظر بگیرید. این مدل هیبریدی دارای مصرف سوخت ترکیبی WLTP بیش از 320 کیلومتر در کیلوگرم است و در حالت «EV Now» قادر است تا برد تنها 62 کیلومتر الکتریکی را طی کند. رقم فقط سوخت حدود 64 کیلومتر بر گالن واقع بینانه است، به خصوص اگر زیاد رانندگی در بزرگراه انجام می‌دهید. فورد کوگا به‌عنوان یک شاسی‌بلند خانوادگی، ارزش مناسبی برای پول و همچنین طراحی بیرونی اسپرت و عملکرد عالی دارد.

از طرف دیگر، اگر یک SUV بنزینی را ترجیح می‌دهید، Skoda Kamiq می‌تواند خودروی ایده آل شما باشد. Skoda Kamiq که در سال 2019 عرضه شد، شاسی بلند جمع و جور اشکودا است که ارزش پولی و سواری راحت را ارائه می‌دهد. هر دو نسخه 95 و 110 اسب بخاری موتور 1.0 لیتری بنزینی می‌توانند رقم مصرف سوخت ترکیبی را در حدود 80 کیلومتر بر کیلوگرم برگردانند. جایگزینی برای نیسان جوک، این خودرو اشکودا دارای پنج صندلی و فضای زیادی در داخل است. به طور خاص، فضای صندوق بار در اشکودا کامیک 400 لیتر است که در بازار SUV های جمع و جور خوب است.

با تمام این اوصاف خودروهای شاسی بلند تنوع قابل توجهی دارند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید