بازخوانی پرونده‌های جنایی؛

چاقو خوردن زن به خاطر خرید میوه/ قتل به خاطر متلک‌پرانی به دختر نوجوان

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ ۱۶:۱۴
    کد خبر :99402

شوهری که با خریدن میوه توسط همسر جوانش مخالف بود او را با چاقو به سختی مجروح کرد.

به گزارش  پویا؛ اخبار حوادث همیشه و در تمامی برهه‌های تاریخ مخاطبان «پَروپاقرصی» داشته و از دهه‌های گذشته تا به امروز همچنان در زُمره پربازدیدترین اخبار قرار داشته است، از سالیان دور نیز تعداد زیادی از خوانندگان، روزنامه را می‌خریدند تا صفحه حوادث آن را بخوانند.

اکنون نیز با حضور خبرگزاریها و سایتهای خبری، هرروزه بخش قابل توجهی از پربازدیدترین اخبار هر رسانه‌ای به اخبار حوادث تعلق می‌گیرد و صفحه حوادث روزنامه‌ها همچنان پربازدید و پابرجاست.

برای بازخوانی حوادث و پرونده‌های جنایی در دهه‌های گذشته به‌سراغ اخبار حوادث یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار کشور در دهه 50 رفتیم و در قالب سلسله گزارشهایی به بازخوانی این پرونده‌ها البته با ادبیات و «قلم حوادث‌نویسی» خاص آن ایام (بدون دخل و تصرف در نحوه تنظیم آن) می‌پردازیم.

در ادامه به بازخوانی حوادث و وقایع جنایی نهم مرداد 1355 می‌پردازیم.

قتل، به خاطر متلک‌پَرانی به دختر 15 ساله

متلک‌پرانی یک جوان به دختر پانزده ساله، برادران دختر را عصبانی کرد و در نزاعی که بین آنها با جوان متلک‌گو و دوستانش درگرفت، یکی از برادران دختر کشته شد.

حادثه ساعت دو بعدازظهر روز پنجشنبه در خزانه قلعه‌مرغی اتفاق افتاد، جوان بیست ساله‌ای به نام حسین هنگام بازگشت از محل کار خود متوجه شد فرید، مزاحم خواهر پانزده ساله‌اش شده است او به عنوان اعتراض نزد فرید رفت و کار به اعتراض و دعوا کشید، با مداخله چند رهگذر به نزاع آنها خاتمه داده شد ولی با مداخله سلمان برادر حسین نزاع ادامه یافت.

چند نفر از جوانان محله به نامهای لطف‌الله، قارداش‌علی، منصور و علی به پشتیبانی از فرید در نزاع شرکت کردند، در این نزاع دسته‌جمعی سلمان به‌شدت مجروح شد، مجروح را به درمانگاه داریوش و از آنجا به بیمارستان سینا منتقل کردند ولی به علت شدت جراحات وارده سلمان ساعت سه بامداد در بیمارستان جان سپرد.

پس از خاتمه نزاع فرید به پاسگاه کلانتری 19 تهران رفت و مدعی شد آن دو برادر او را بدون دلیل کتک زده‌اند، مأموران پاسگاه جهت تحقیق به محل نزاع رفتند، با اعلام فوت سلمان از سوی بیمارستان سینا، ماموران کلانتری سه تن از منازعین به اسامی لطف‌الله، منصور و حسین را دستگیر کردند و به دادسرای تهران فرستادند.

فلاح بازپرس کشیک دادسرا مأمور رسیدگی به این پرونده شد و پس از انجام تحقیقات دستور دستگیری چند نفر دیگر را نیز به عنوان متهم داد.

در مخالفت با خرید میوه، «شوهر» همسرش را چاقو زد!

شوهری که با خریدن میوه توسط همسر جوانش مخالف بود او را با چاقو به سختی مجروح کرد.

قاسم سه روز قبل وقتی از محل کار خود به خانه بازگشت به خاطر خریدن میوه به عذرا همسر جوانش اعتراض کرد و کار به مشاجره و دعوا کشید و قاسم به وسیله کارد آشپزخانه عذرا را از ناحیه سر، بازو و کتف به سختی مجروح کرد که عذرا به وسیله همسایه‌ها به بیمارستان انتقال داده شد.

او پس از پانسمان و مختصر بهبودی به پاسگاه کلانتری 19 تهران رفت و علیه شوهرش به اتهام ایراد ضرب به وسیله کارد شکایت کرد، مأموران پاسگاه کلانتری 19 این شخص را دستگیر کردند و همراه پرونده تنظیمی به دادسرای ناحیه سه تهران فرستادند.

دادیار شعبه دو آن دادسرا با توجه به محتویات پرونده و نظر پزشکی قانونی و اعتراف ضارب، او را بازداشت موقت کرد، با اعتراض قاسم، پرونده به شعبه 31 دادگاه فرستاده شد که از سوی رئیس دادگاه شعبه مربوطه، قرار دادیار تایید شد.

عاقبت ازدواج اجباری

زن دو هفته بعد از عروسی فرار کرد و از محله بدنام سر درآورد!

مردی که زنش دو هفته پس از ازدواج از خانه فرار کرده بود، پس از دو سال جست‌وجو او را در محله بدنام پیدا کرد.

این جوان دو سال قبل با شکایت اولیای دختری که هما نام دارد به علت داشتن رابطه با او تحت تعقیب قرار گرفت و بین ازدواج و زندان، ازدواج را برگزید اما چند هفته که از ازدواج آن دو سپری شد، یک روز که از سر کار به خانه بازگشت همسرش را در خانه نیافت.

محسن برای پیدا کردن همسر فراری‌اش دو سال به هر جا سر زد و سرانجام چند روز پیش، با نشانی‌هایی که به دست آورده بود، زنش را در محله بدنام پیدا کرد، با شکایت محسن پرونده از طریق کلانتری 15 به دادسرای تهران ارجاع شد.

رسیدگی به پرونده به نبوی بازپرس شعبه 10 دادسرای تهران ارجاع شد و بازپرس، هما را با قرار روانه زندان کرد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید