پیش بینی درآمد ۲۰ میلیارد دلاری بخش سخت افزار گوگل تا سال ۲۰۲۱ توسط RBC

    کد خبر :454071

مؤسسه‌ی RBC پیش‌بینی کرده که گوگل تا سال ۲۰۲۱ درآمدی ۲۰ میلیارد دلاری را از فروش سخت‌افزار خود که شامل انواع بلندگوهای هوشمند، گوشی و حسگر‌های نست می‌شود، کسب خواهد کرد.

بدون شک گوگل یا به بیان بهتر شرکت مادر گوگل که آلفابت نام دارد همچنان به‌عنوان یک شرکت بزرگ فعال در حوزه‌ی تبلیغات که درآمد اصلی خود را نیز از این حوزه کسب می‌کند، شناخته خواهد شد؛ اما باید به این نکته نیز توجه داشت که تلاش‌های آلفابت در راستای تولید و عرضه‌ی محصولات سخت‌افزاری نیز به بار نشسته و بنابر گزارش RBC، بخش سخت‌افزار گوگل در سال‌های آینده رشد ملموسی را تجربه خواهد کرد.

مارک مَهِینی، یکی از تحلیل‌گران مؤسسه‌ی RBC در رابطه با محصولات سخت‌افزاری گوگل چنین اظهارنظر کرده است: «محصولات سخت‌افزاری گوگل که شامل اسپیکرهای هوشمند سری Home، گجت‌های کروم‌کست، دوربین‌ها و ترموستات‌های نست و سری گوشی‌های هوشمند پیکسل می‌شوند، موفقیت قابل قبولی داشته و جاذبه‌ی تجاری پیدا کرده‌اند»

آلفابت در گزارش‌های مالی خود، آمار و اطلاعات فروش بخش سخت‌افزار را به‌صورت مستقل ارائه نکرده و این بخش را در قالب زیرمجموعه‌ای از Other Revenues یا درآمدهای دیگر به شمار می‌آورد که شامل درآمد بخش‌هایی نظیر سرویس‌های ابری و درآمد حاصل از پلی استور گوگل نیز می‌شود. آخرین گزارش مالی آلفابت که مربوط‌به سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۸ میلادی بود، نشان از این داشت که ۱۴ درصد از درآمد آلفابت توسط Other Revenues تأمین شده است، حال آنکه ۸۵.۸ درصد از درآمد این شرکت به تبلیغات اختصاص داشته است.

آر بی سی پیش‌بینی کرده که افزایش محبوبیت اسپیکر‌های هوشمند درکنار استقبال منتقدان از گوشی‌های هوشمند رده بالا و گران قیمت پیکسل، باعث افزایش درآمد و در نتیجه سوددهی بخش سخت‌افزار آلفابت خوهد بود. آر بی‌ سی برآورد کرده که درآمد بخش سخت‌افزار گوگل طی سال ۲۰۱۸ میلادی ۸.۸ میلیارد دلار بوده و سود کسب شده توسط این حوزه ۳ میلیارد دلار عاید آلفابت خواهد کرد. آر بی سی پیش‌بینی کرده که درآمد آلفابت از بخش سخت‌افزار تا سال ۲۰۲۱ به بیش از ۱۹.۶ میلیارد برسد که سود ۶.۱ میلیارد دلاری را عاید این شرکت خواهد کرد.

بنابر پیش‌بینی‌های RBC هم‌اکنون بیش از ۴۳ میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند Home در آمریکا به فروش رفته و ۹ میلیون دستگاه نیز در بازار‌های بین‌المللی توسط کاربران خریداری شده است.

هرچند به عقیده‌ی مَهِینی بخش سخت‌افزار گوگل از نظر درآمد و سوددهی رشد خواهد کرد، اما ارزش واقعی حوزه‌ی سخت‌افزار گوگل را باید در ایجاد پلتفرم سخت‌افزاری جست‌وجو کرد که بَستر مورد نیاز برای توسعه‌ی امکانات مبتنی بر هوش مصنوعی را فراهم می‌کند تا از این طریق گوگل بتواند درآمد تبلیغاتی کلان‌تری را به دست آورد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید