پیش بینی آخر هفته بارانی و برفی

    کد خبر :771223

بر اساس آخرین پیش بینی‌های هواشناسی مطابق نقشه های همدیدی و آینده نگری امروز در اکثر مناطق کشور جبهه پایداری حاکم خواهد بود.

روز چهارشنبه سامانه بارشی از سمت شمال غرب کشور وارد شده و در استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل کردستان، زنجان همدان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، قزوین، تهران، البرز، گیلان، غرب مازندران و بخش‌هایی از استان مرکزی سبب بارش باران در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف خواهد شد.

پنجشنبه دامنه فعالیت این سامانه گسترده تر شده و کل نیمه غربی بخش‌هایی از شرق شمال شرق و مرکز کشور را نیز در بر خواهد گرفت که بارش در مناطق جنوبی به ویژه در استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، شمال خلیج فارس با رعد و برق همراه می‌شود.

همچنین طی این روز با نفوذ جریان های شمالی به سواحل دریای خزر بارش در استان های ساحل شدت می گیرد شدت بارش در روز پنجشنبه در استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، غرب اصفهان، گیلان، غرب مازندران، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی در زنجان، قزوین، البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه برای غالب نقاط کشور به جز جنوب شرق بارش پیش‌بینی می‌شود که با حرکت شرقی سامانه به تدریج بارش در نوار غربی کار کاهش یافته و تمرکز بارش ها به استان های ساحلی دریای خزر شمال شرق و شرق حرکت می‌کند که در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و مناطقی از خراسان رضوی، و خراسان شمالی بر شدت بیشتری را خواهد داشت.
شنبه در برخی مناطق شرق و شمال شرق بارش را پیدا کرد و این سامانه از شرق کشور خارج می‌شود.

طی امروز در شهرهای صنعتی و پرجمعیت غبار محلی و افزایش غلظت آلاینده‌ها پیش‌بینی می‌شود.

خبرگزاری مهر، روزهای جمعه تا یکشنبه نیز کاهش محسوس دما در نیمه شمالی و غربی و در روز سه شنبه نیمه شرقی کشور را خواهد داد که روز سه‌شنبه خلیج فارس طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دریای خزر مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید