در دومین گردهمایی مدیران ارشد کمیته امداد ارائه شد

پیشنهاد کمیته امداد برای انتقال سهام عدالت مددجویان به صندوقی خاص

    کد خبر :163492

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد پیشنهاد داد در صورت موافقت دولت، سهام عدالت مددجویان کمیته امداد به یک صندوق خاص منتقل شود.

به گزارش  تسنیم به نقل از سایت خبری کمیته امداد، حجت الله عبدالملکی، در در دومین گردهمایی مدیران ارشد کمیته امداد با ارائه گزارشی از وضعیت اشتغال زایی مددجویان تحت حمایت، با تاکید بر اینکه تحقق اهداف کمی و کیفی و ارتقا فرایند در چارچوب اسناد بالا دستی دو راهبرد اصلی این نهاد در سال 96 است گفت: برای این امر باید توانمندی کارکنان کمیته امداد ارتقا یابد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به اینکه از ابتدای فعالیت کمیته امداد تاکنون 1.5 میلیون طرح اشتغال با هزینه هشت هزار و 240 میلیارد تومان برای مددجویان اجرا شد اعلام کرد: در این مدت 620 هزار خانوار مددجو خودکفا شدند.

عبدالملکی افزود: طبق برنامه امسال باید 140 هزار فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد شود که در هشت ماهه نخست امسال 65 هزار مددجو تحت حمایت شاغل شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال زایی در هشت ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته 95 درصد افزایش یافته است گفت: از مجموع سه هزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی تا کنون هزار و70 میلیارد تومان جذب شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد یکی از دلایل جذب پایین تسهیلات اشتغال را تاخیر بانک مرکزی در ابلاغ به بانک های عامل دانست و افزود: طرح ضربتی پرداخت وام ازدواج هم موجب شد تا پرداخت تسهیلات اشتغال مددجویان از اولویت بانک ها خارج شود.

وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه در مهرماه 213 میلیارد تومان و در آبان ماه 270 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی جذب شده است امیدواریم تا پایان سال تمام اعتبارات مصوب را دریافت کنیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با بیان اینکه یکی از مشکلات مددجویان ضمانت تسهیلات اشتغال زایی است از تاسیس صندوق ضمانت تسهیلات خبر داد و گفت: در صورت موافقت دولت سهام عدالت مددجویان به این صندوق منتقل می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید مشاغل زنان متناسب با شرایط آنها انتخاب شود افزود: با توجه به جمعیت مددجویان تحصیل کرده تحت حمایت باید اجرای طرح های اشتغال دانش بنیان در اولویت قرار بگیرد.

عبدالملکی در پایان بر آموزش ناظران بر طرح های اشتغال مددجویان تاکید کرد و گفت: تا پایان امسال سامانه هوشمند نظارت طراحی می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید