پیام ظریف به همتای اردنی تحویل داده شد

    کد خبر :526681

پیام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ⁧ایران⁩ خطاب به وزیر خارجه ⁧اردن⁩، امروز (پنج شنبه) به مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه این کشور تحویل داده شد.

پیام محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ⁧ایران⁩ خطاب به وزیر خارجه ⁧اردن⁩، امروز (پنج شنبه) به مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه این کشور تحویل داده شد.

«سید اسماعیل یاسینی» کاردار سفارت ایران در امان در دیدار با «ماهر بیک طراونه» مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه اردن پیام محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به «ایمن الصفدی» همتای اردنی اش در خصوص اقدام رئیس جمهور آمریکا علیه سپاه پاسداران را تحویل داد.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران ۲۸ فروردین و در پی اقدام دولت ترامپ در قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه های تروریستی خارجی وزارت خارجه آمریکا به همتایان خود در سراسر جهان پیام فرستاد.

ظریف در این نامه‌ اقدام اخیر دولت ترامپ در تروریستی اعلام کردن سپاه را یکی از جدی‌ترین تهدیدها علیه نظم بین المللی برشمرد و تصریح کرد:‌ همه دولت‌ها برای جلوگیری از تحقق چنین برنامه اقدام یکجانبه و شرورانه‌ای باید دست به کار شوند.

به گزارش فارس، رئیس دستگاه دیپلماسی در بخش دیگری از این نامه تاکید کرد: این اعلام شناسایی به همراه اتهامات جعلی مبنی بر وجود «ارتباط» بین ایران و القاعده بخشی از برنامه‌ای هستند که با هدف آماده سازی افکار عمومی مردم آمریکا برای یک ماجراجویی جدید در منطقه غرب آسیا طراحی شده تا زمینه را برای قوه مجریه آمریکا فراهم کند که بتواند مدعی دارا بودن اختیار قانونی برای استفاده از نیروی نظامی علیه یک کشور دیگر شود.

وزیر امور خارجه در این نامه تصریح کرد: همه دولت‌ها برای جلوگیری از تحقق چنین برنامه اقدام یکجانبه و شرورانه‌ای باید دست به کار شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید