پکن: آمریکا هیچ حقی برای درخواست بازگشت تحریم‌ها علیه ایران ندارد

    کد خبر :740202

تصمیم «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا برای حضور در سازمان ملل و درخواست برای فعال‌سازی مکانیسم موسوم به ماشه جهت بازگشت تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، با واکنش تند دولت چین مواجه شد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت خارجه چین امروز (پنجشنبه) با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن درخواست واشنگتن برای بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه تهران، گفت این رئیس‌جمهور آمریکا بود که تصمیم گرفت از توافق هسته‌ای ایران خارج شود.

بر این اساس، وزارت خارجه چین تاکید کرد آمریکا بعد از خروج از برجام، هیچ حقی برای ارائه درخواست بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را ندارد.

دولت آمریکا بعد از خروج از توافق هسته‌ای برجام در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» و یا ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه روی آورده است.

با این وجود، دونالد ترامپ که وعده می‌داد با اجرای سیاست‌های سختگیرانه علیه ایران می‌تواند این کشور را برای عقد توافقی بهتر پای میز مذاکره بیاورد به دلیل ناکام ماندن برنامه‌هایش در قبال ایران علی‌رغم تشدید تنش‌ها، در آمریکا تحت فشار قرار گرفته است.

به گزارش فارس،«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا که قرار است امروز (به وقت محلی) با حضور در سازمان ملل رسماً خواستار فعال‌سازی مکانیسم ماشه شود، به نقل از همتای پیشین خود در کاخ سفید مدعی شد واشنگتن می‌تواند تمام تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را که ذیل برجام لغو شده بود، بازگرداند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید