بازتاب ایران

پولیتیکو: آمریکا به ونزوئلا و کوبا هشدار داد/ المانیتور: مذاکرات هسته ای ایران آخر این هفته از سرگرفته می شود/ اویل پرایس: توافق هسته ای به زودی اتفاق نخواهد افتاد/ اورشلیم پُست: زندانی سیاسی ایرانی درگذشت

    کد خبر :817802

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل نشریه پولیتیکو، پایگاه خبری المانیتور، نشریه اویل پرایس و روزنامه اورشلیم پُست با تأکید بر موضوعاتی چون آمریکا به ونزوئلا و کوبا هشدار داد، مذاکرات هسته ای ایران آخر این هفته از سرگرفته می شود، توافق هسته ای به زودی اتفاق نخواهد افتاد، زندانی سیاسی ایرانی درگذشت، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

پولیتیکو: آمریکا به ونزوئلا و کوبا هشدار داد

کشتی های جنگی ایرانی که در نیمکره غربی در حال حرکت است به عنوان یک مسئله مبهم از سوی آمریکا مورد بررسی قرار گرفته است. مقصد سفر این کشتی ها نامعلوم است.

نشریه پولیتیکو در این باره نوشت: آمریکا به ونزوئلا و کوبا برای بازگرداندن کشتی های ایرانی که احتمالاً اسحله حمل می کنند، هشدار داد.

در ادامه آمده است: دولت بایدن از ونزوئلا و کوبا می خواهد که دو کشتی جنگی ایرانی را که تصور می شود حامل سلاح برای انتقال به کاراکاس هستند را بازگردانند.

همچنین افزوده است: دولت آمریکا اقدامات مناسب برای حفظ منافع متحدان خود را انجام خواهد داد، یک مقام دولت بایدن مدعی شده است که این کشتی در حال حمل سلاح برای ونزوئلا است که در راستای تحقق توافق یک سال قبل ایران و نزوئلا انجام می شود.

کشتی ایرانی

در پایان این نشریه این معامله تسلیحاتی ایران را اولین مورد از موارد زیادی دانسته که در آینده صورت خواهد گرفت و آن را ناشی از لغو تحریم تسلیحاتی ایران دانسته است.

المانیتور: مذاکرات هسته ای ایران آخر این هفته از سرگرفته می شود

دور ششم مذاکرات هسته ای ایران و اعضای برجام که به مذاکره غیرمستقیم ایران و آمریکا نیز همراه است می تواند به عنوان آخرین دور مذاکرات باشد که منجر به بازگشت به برجام شود.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشت: مذاکرات هسته ای ایران آخر این هفته در وین از سر گرفته می شود.

در ادامه آمده است: وندی شرمن معاون وزیرامورخارجه ایالات متحده روز چهارشنبه گفت در حالی که ایران برای انتخابات ریاست جمهوری آماده می شود، مذاکره کنندگان برای ششمین دور مذاکرات آخر هفته با هدف احیای توافق هسته ای به وین باز می گردند.

همچنین افزوده است: به گفته شرمن پیشرفت های زیادی صورت گرفته است اما تا زمانی که آخرین جزئیات مورد توافق قرار نگیرد نمی توان گفت توافق شده است.

این رسانه همچنین نظرات برخی از مسئولان آمریکایی را نقل کرده است که مدعی هستند حتی در صورت بازگشت به برجام تحریم های زیادی برای ایران باقی خواهد ماند.

مذاکرات هسته ای

در پایان این پایگاه خبری آورده است: سخنگوی دولت ایران اعلام کرده است تغییر دولت در تصمیم ایران درباره مذاکرات هسته ای تاثیری نخواهد داشت زیرا در نهایت رهبری تصمیم خواهد گرفت.

اویل پرایس: توافق هسته ای به زودی اتفاق نخواهد افتاد

زمان بازگشت به توافق هسته ای توسط ایران و ایالات متحده جای سوال برای بسیاری از رسانه ها است، در این میان صحبت های مسئولان مختلف نیز دارای اهمیت است.

نشریه اویل پرایس در این باره نوشت: توافق هسته ای ایران به زودی اتفاق نخواهد افتاد، این نشریه مدعی است در روند مذاکرات مسئله حائز اهمیتی اتفاق نیفتاده است و نمی توان به آن امید چندانی داشت.

همچنین افزوده است: بلینکن اشاره کرده است که حتی در صورت بازگشت ایالات متحده به توافق هسته ای با ایران صدها تحریم برای این کشور برقرار خواهد ماند.

در ادامه این رسانه با تکیه به این نقل قول ها تحلیل می کند که نفت ایران به زودی به بازار جهانی باز نخواهد گشت.

توافق هسته ای

در پایان این نشریه تاکید برخی از سناتورهای آمریکایی به این که برنامه موشکی و مسائل منطقه ای باید در دستور کار مذاکرات قرار گیرد را به عنوان موانع پیش رو مطرح می کند.

اورشلیم پُست: زندانی سیاسی ایرانی درگذشت

روز شنبه خبر درگذشت ساسان نیک نفس، زندانی سیاسی منتشر شد، این خبر با حواشی همراه بود، رسانه های بین المللی به آن پرداخته اند.

روزنامه اورشلیم پُست از جمله رسانه هایی است که به این مسئله پرداخت است و نوشت: زندانی سیاسی ایرانی در اثر سوء رفتار پزشکی درگذشت.

ادامه می دهد: وقتی کسی در زندان به سر می برد و در آن جا در اثر سوء رفتار پزشکی فوت می شود این دیگر یک مرگ عادی نیست.

افزوده است: روز سه شنبه وکیل ساسان نیک نفس خبر فوت وی در زندان را تایید کرده است.

زندانی سیاسی

در پایان این روزنامه مدعی شده است که ساسان نیک نفس چهار بار اقدام به خودکشی در زندان کرده است و توسط کادر پزشکی زندان معالجه شده بوده است، روز شنبه پس از معالجه اولیه در زندان به بیمارستان منتقل شده است و فوت شده است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید