پهلو گرفتن ناوگروه روسیه در بندرگاه انزلی

  • سیاسی
  • جمعه ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ ۱:۴۲
    کد خبر :837887

ناوگروه روسیه با دو ناو و یک شناور پشتیبانی برای حضور در مسابقات جام دریا در بندرانزلی پهلو گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ناوگروه کشور روسیه سومین ناوگروه اعزامی به مسابقات بین المللی جام دریا پیش از ظهر پنجشنبه وارد آب‌های جمهوری اسلامی ایران شد و در بندرگاه انزلی پهلو گرفت.

این ناوگروه متشکل از دو فروند ناو «ولگا دونسک» و «ماخاچ کالا» است که با ۱۰۶ نفر نیروی نظامی در بندر انزلی پهلو گرفته است.

روز گذشته نیز ناوگروه جمهوری آذربایجان با دو ناو G_۱۲۲ و G_۱۲۴ و با ۶۶ نیروی نظامی در بندر انزلی پهلو گرفته بود.

همچنین صبح دوشنبه دو ناو «مانگیستاو» و «ساری آرکا» از کشور قزاقستان وارد آب‌های داخلی ایران شده و پس از پهلو گیری در بندرگاه انزلی مورد استقبال ناوگان شمال نیروی دریایی قرار گرفتند.

ناو‌های موشک انداز جمهوری اسلامی ایران جوشن و پیکان نیز در این دوره از مسابقات حضور خواهند داشت.

این ششمین دوره از مسابقات بین المللی نظامی جام دریاست که با حضور ۴۰۰ ورزشکار برای نخستین بار به میزبانی ایران و در ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش با حضور ورزشکاران کشور‌های ایران، روسیه، قزاقستان و آذربایجان برگزار می‌شود.

مسابقات بین المللی جام دریا در بخش شناوری مراحل تیر اندازی سطحی، هوایی، مهار بویه در دریا و کنترل صدمات را شامل که در دو مرحله در دریا و ساحل برگزار ده و بندرانزلی میزبان رقابت‌های شناوری و بندر چابهار میزبان مسابقات غواصی این دوره از مسابقات است که از دوم شهریور به مدت ۲۵ روز جریان خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید