پنتاگون: اطلاعاتی از فروش سلاح ایران به روسیه وجود ندارد

    کد خبر :947587
پنتاگون: اطلاعاتی از فروش سلاح ایران به روسیه وجود ندارد

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا از نبود شواهد درباره فروش تسلیحات ایرانی به روسیه خبر داد.

پاتریک رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت: اطلاعاتی در اختیار نداریم که فروش تسلیحات از ایران به روسیه را تایید کند.

به نقل از ای پی تی ان، خبرنگاری از رایدر پرسید: گزارش‌هایی وجود دارد که بر اساس آن‌ها ایران به روسیه قول داده است که موشک‌های سطح به سطح و پهپاد‌های بیشتری را بفروشد. آیا شواهدی دال بر تصمیم ایران برای ارسال این تسلیحات به روسیه در اختیار دارید؟

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در پاسخ گفت: من گزارش‌های رسانه‌ها را در این رابطه دیده ام. من هم اکنون اطلاعاتی را در اختیار ندارم که این موضوع را تایید کند.

پیش از این سخنگوی کاخ سفید و سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادعاهایی بی اساس ایران را به ارسال پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین متهم و به اعمال تحریم‌های بیشتر تهدید کرده بودند.

«کارن دونفرید» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و آسیا دیروز سه‌شنبه با اتهام‌زنی علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که آمریکا هرکس را که به ایران در انتقال سلاح به روسیه کمک کند، تحریم خواهد کرد. دونفرید در اظهاراتی مطبوعانی گفت: «آمریکا هر کسی را که به ایران در ارائه این نوع حمایت نظامی از روسیه علیه اوکراین کمک کند، تحریم خواهد کرد.»

پیش از این دولت اوکراین نیز مدعی شده بود که روسیه از تسلیحات ایرانی برای حمله به این کشور استفاده کرده است. اوکراین ادعا کرده است که رشته حملاتی توسط روسیه با استفاده از پهپاد‌های ساخت ایران از نوع شاهد ۱۳۶ طی هفته‌های گذشته به شهر‌های این کشور صورت گرفته است.

اما دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین دیروز سه‌شنبه ضمن رد ادعا‌های مطرح شده در خصوص استفاده از پهپاد‌های ایرانی در عملیات خود در اوکراین گفت روسیه از تجهیزات روسی با اسامی مربوط به این کشور استفاده کرده و هیچ اطلاعاتی در مورد ادعای خرید پهپاد‌های ایرانی توسط روسیه ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید