پلیس آمریکا با خودرو شاسی بلند از روی مردم رد شد/ فیلم

    کد خبر :779663

یک افسر پلیس آمریکایی در شهر «تاکوما» ایالت واشنگتن واقع در جنوب «سیاتل» شب گذشته (شنبه) به وقت محلی با خودروی شاسی بلند پلیس، گروهی از معترضانی را که در خیابان ایستاده بودند، زیرگرفت.

به گزارش دانشجو، پایگاه اطلاع‌رسانی «سیاتل تایمز» گزارش کرد، ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است، افرادی را نشان می‌دهد که پس از عبور خودروی شاسی بلند پلیس از روی آنها، بر روی زمین افتاده‌اند.

رسانه‌های محلی گزارش کردند که در پی این اقدام نیروی پلیس تاکوما، یک نفر بر اثر شدت جراحات ناشی از برخورد با خودروی پلیس به بیمارستان منتقل شد.

«وندی هادو» یکی از سخنگویان پلیس تاکوما تصریح کرد که گروهی از افراد برای مسابقات اتومبیلرانی در خیابان جمع شده بودند که یک افسر پلیس با خودروی شاسی بلند نیرو‌های امنیتی به سمت گروهی از افراد حمله‌ور شد و با خودرو از روی آن‌ها عبور کرد.

به دنبال این اقدام خشونت‌آمیز پلیس تاکوما، مردم شروع به اعتراض و کوبیدن به پنجره‌های خودرو کردند و این افسر پلیس از ترس واکنش شدید مردم به سرعت از صحنه گریخت.

در پی انتشار این کلیپ ویدئویی دلخراش، نیرو‌های امنیتی پلیس تاکوما مجبور به واکنش شدند و اعلام کردند که درباره این حادثه تحقیق خواهند کرد.

از طرف دیگر، «الیزابت پائولی» از مسئولان عالی‌رتبه تاکوما گفته است که افسر پلیسی که به سمت جمعیت حمله‌ور شده است، به مرخصی اجباری فرستاده شده است تا تحقیقات درباره این قضیه تکمیل شود.

پلیس آمریکا به استفاده از خشونت بیش از حد معروف است و این اولین بار نیست که گزارش‌های این چنینی از استفاده افسر پلیس آمریکا از خشونت بیش از حد منتشر می‌شود. پیش از این نیز در فواصل زمانی متفاوت کلیپ‌های ویدئویی از رفتار‌های خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با مردم این کشور به ویژه اقلیت‌ها و سیاهپوست‌ها منتشر شده است.

در یکی از جنجالی‌ترین کلیپ‌های مربوط به خشونت پلیس آمریکا که در پی انتشار آن اعتراضات گسترده‌ای در سراسر آمریکا و حتی کشور‌های دیگر برگزار شد، یک افسر سفیدپوست پلیس آمریکا در خردادماه امسال زانوی خود را به مدت ۹ دقیقه بر روی گردن «جورج فلوید» شهروند ۴۷ ساله سیاهپوست آمریکایی در شهر «مینیاپولیس» ایالت مینه‌سوتا قرار داد و جان او را گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید