به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ  قاسم دستخال رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت اعلام داشت: پس از وصول شکایات متعدد مبنی بر سرقت دریچه‌های فلزی حوضچه فاضلاب در سطح شهر تهران که علاوه بر خسارت مالی به زیرساخت‌های شهری، باعث ایجاد مشکلات از جمله سقوط شهروندان و موتور سواران به داخل حوضچه‌ها شده بود، با دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران بررسی موضوع برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی بیان داشت: در گام نخست کارآگاهان با مراجعه به محل‌های سرقت و تحقیقات میدانی تصویر فردی حدودا ۴۰ ساله که با یک دستگاه خودروی پراید نوک مدادی در حال سرقت دریچه‌های شرکت آب و فاضلاب بود، به دست آوردند.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در گام بعدی از تحقیقات کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی مالک خودروی پراید که خانمی جوان بود شناسایی و مشخصشد وی خودرو را به صورت قولنامه‌ای به یک نمایشگاه اتومبیل واگذار کرده است.

این مقام پلیسی با اشاره به اینکه کارآگاهان مالک نمایشگاه را به پایگاه یکم دعوت کردند، گفت: نمایشگاه دار در اظهاراتش به کارآگاهان گفت، خودرو را به یکی از دوستانش به نام مجید ۳۸ ساله به صورت اقساطی، حدود چند ماه قبل واگذار کرده است و اطلاعی از سرقت‌های انجام شده ندارد، با مشخص شدن این موضوع در بررسی سوابق کیفری مجید مشخص شد وی پیش‌تر به دفعات مختلف به جرم سرقت دریچه‌ها و کلاهبرداری دستگیر شده است.

دست خال با بیان اینکه مخفیگاه متهم در محدوده گیشا شناسایی شد، افزود: با انعکاس اطلاعات به دست آمده به بازپرس پرونده، دستور دستگیری مجید صادر شد و در نهایت وی در مخفیگاهش در دوم دیماه طی یک عملیات پلیسی دستگیر و به پایگاه یکم انتقال یافت.

رئیس پایگاه یکم تصریح کرد: سارق که در ا ابتدا منکر هرگونه سرقتی بود با مشاهده دلایل جمع اوری شده، بناچار اعتراف کرد:: شغلش خرید و فروش خودرو هست و حدود ۲ ماه است بدلیل مشکلات مالی بیکار شده و برای تامین هزینه‌های زندگی در خیابان‌ها دریچه‌های فلزی شرکت آب و فاضلاب را سرقت سپس دریچه‌ها را بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان به ضایعاتی‌ها فروخته است.

وی در پایان با اشاره به اینکه متهم به ۱۰ فقره سرقت اعتراف کرده است، گفت: متهم با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران پرونده روانه زندان شد.