پسرِ نتانیاهو: استانبول همان پایتخت امپراتوری روم شرقی است؛ ترکیه هزار سال است که آن را اشغال کرده

    کد خبر :510064
پسرِ نتانیاهو

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه دوشنبه شب در خصوص حادثه تروریستی حمله به مساجد نیوزیلند گفت که این یک اقدام فردی نبوده و به صورت سازمان یافته روی داده است.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری آناتولی، اردوغان این سخنان را در مراسمی به مناسبت پیروزی نیرو‌های دریایی ترکیه در جنگ ‘ گالیپولی’ یا نبرد چناق‌قلعه در سال ۱۹۱۵ گفته است.

وی در واکنش به توییت اخیر «یائیر نتانیاهو» پسر نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: ما تا روز قیامت در استانبول حضور خواهیم داشت و هیچ کس نمی‌تواند این شهر را دوباره به قسطنطنیه تبدیل کند.

یائیر نتانیاهو جمعه در صفحه توئیتری اش گفته بود: استانبول در واقع قسطنطنیه پایتخت امپراتوری روم شرقی (بیزانس) است که بمدت هزار سال مرکز مسیحیان ارتودکس بوده و ترک‌ها آن جا را اشغال کردند.

اردوغان همچنین افزود: جملات پسر نتانیاهو که در راس قدرت در اسرائیل قرار دارد، بسیار شبیه عبارت تروریست استرالیایی در حادثه مساجد نیوزیلند است و نشان می‌دهد که منبع تغذیه این سخنان یکسان است.

«برنتون تارانت» تروریست ۲۸ ساله استرالیایی در حمله روز جمعه به دو مسجد «نور» و «نوورد» شهر کرایست چرچ نیوزیلند به هنگام اقامه نماز جمعه، ۵۰ تن را کشت و ۴۸ نفر را زخمی کرد.

اردوغان گفت: با ارسال پیامی از نیوزیلند ما را امتحان می‌کنند، و می‌خواهند صبر و عزم ترکیه را به بوته آزمایش بگذراند.

وی با بیان این که در این واقعه از اروپا صدایی در نیامد و رسانه‌های غربی در این موضوع موذیانه عمل می‌کنند، افزود: پشت پرده این بیانیه یک سازمان بسیار جدی قرار دارد. چرا غرب ساکت است؟ چرا رسانه‌های غربی در قبال این حملات ساکت می‌مانند؟

رئیس جمهوری ترکیه ادامه داد: ما می‌توانیم با تمامی افرادی که به مسلمانان و بی گناهان در سراسر جهان تعدی می‌کنند، مقابله کنیم.

اردوغان ادامه داد: آن‌ها می‌خواهند ما را با انجام صد‌ها حمله به مساجد، اتحادیه‌ها و شهروندان ما در اروپا امتحان کنند، اما ما به آن‌ها می‌گوییم که پیام‌های شما را دریافت کردیم و از احساسات و اهدافتان مطلع شدیم.

رئیس جمهوری ترکیه افزود: حقد و نفرت در خون شما همچنان جریان دارد و ما بخوبی فهمیده ایم که شما نفس کشیدن و زندگی در کشورمان را نیز برنمی تابید و آن را برایمان زیاد می‌دانید.

حمله به مساجد کرایست چرچ که «جاسیندار آردن» نخست وزیر نیوزیلند از آن به روز تاریک تاریخ این کشور یاد کرد، واکنش زیادی از مقام‌های کشور‌های مختلف جهان از جمله کشور‌های اسلامی را در پی داشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید