پرچم اتحادیه اروپا از طاق پیروزی پاریس پایین کشیده شد

    کد خبر :875917

پس از اینکه احزاب راستگرا در فرانسه دولت این کشور را آماج انتقادات خود قرار دادند، پرچم اتحادیه اروپا از طاق پیروزی پاریس پایین کشیده شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، پرچم اتحادیه اروپا که روز جمعه گذشته در بنای یادبود طاق پیروزی در شهر پاریس پایتخت کشور فرانسه نصب شده بود، امروز یکشنبه پایین کشیده شد.

به گزارش این خبرگزاری، اقدام مذکور به دنبال واکنش شدید احزاب راستگرا در کشور فرانسه روی داد.

فرانسه پس از اینکه ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را به مدت ۶ ماه برعهده گرفت، پرچم خود که در بنای طاق پیروزی پاریس نصب شده بود را پایین کشید و پرچم اتحادیه اروپا را جایگزین آن کرده بود.

مارین لوپن رهبر حزب ملی و نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری فرانسه در این خصوص اعلام کرد که تصمیم جایگزینی موقت پرچم فرانسه با پرچم اتحادیه اروپا «اهانت‌ آمیز و تحریک‌ کننده» است.

به گزارش بی‌بی‌سی، مخالفان امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، جایگزین کردن پرچم کشورشان با پرچم اتحادیه اروپا را توهین به میراث پاریس خواندند و برخی از آن ها نیز تهدید کرده بودند که در صورت عدم جایگزینی پرچم پاریس به جای پرچم بروکسل، به دادگاه شکایت خواهند کرد.

ریاست دوره ای اتحادیه اروپا فرصتی به دولت ماکرون برای تقویت وجهه به شدت آسیب دیده اش در اروپا و جهان می دهد.

ماکرون از این فرصت استفاده خواهد کرد تا به بلندپروازی ها و جاه طلبی هایش، به ویژه با کنار رفتن «آنگلا مرکل» صدراعظم پیشین آلمان از صحنه سیاست، پر و بال بیشتری دهد و همچنین خود و حزبش را برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در این کشور آماده کند.

فرانسه همزمان با ریاست دوره ای اتحادیه اروپا، به استقبال انتخابات ریاست جمهوری می رود که دور اول آن در ۱۰ آوریل ۲۰۲۲ (۲۱ فروردین) و دور دوم آن در ۲۴ آوریل ۲۰۲۲ (۴ اردیبهشت) برگزار می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید