پروژه های مشترک رژیم صهیونیستی و اردن

    کد خبر :788380

مرکز پخش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم و اردن رایزنی‌های خود را برای اجرای پروژه‌های مشترکی در زمینه‌های مختلف افزایش دادند.

شبکه ” i۲۴news” رژیم صهیونیستی در گزارشی با اشاره به افزایش رایزنی‌های این رژیم و اردن در راستای اجرای پروژه‌های مشترک در زمینه‌های مختلف، اعلام کرد: در این راستا گابی اشکنازی، وزیر خارجه “اسرائیل” سه بار با ایمن الصفدی، همتای اردنی خود دیدار کرد.

طبق این گزارش، چند هفته قبل در اردن نشست مدیران کل وزارت‌خانه‌های رژیم صهیونیستی و اردن به ریاست وزارت خارجه و با هدف پیشبرد پروژه‌های مشترک در زمینه‌های آب، گردشگری، کشاورزی، حمل و نقل، تجارت و دیگر زمینه‌ها برگزار شد.

وزیر خارجه اردن دو روز قبل در مصاحبه‌ای اظهار کرد: این روزها علاوه بر اختلاف‌نظرها درباره مساله فلسطین، مذاکراتی میان طرف‌ها درباره روابط دوجانبه پس از سال‌ها توقف و عدم پیشرفت انجام شدند.

همچنین در این گزارش آمده است: در “اسرائیل” تلاش می‌شود کارها به نفع اردنی‌ها که خواستار توسعه تجارت از اردن تا تشکیلات خودگردان هستند، به پیش بروند، اردنی‌ها می‌خواهند تجارت میان دو طرف از ۱۰۰ میلیون دلار در سال به ۵۰۰ میلیارد دلار سالانه افزایش یابد، لیست کالاهای موردنظر نیز به طرف اسرائیلی ارائه شده است، “اسرائیل” نیز تمایل دارد در این زمینه به نفع اردنی‌ها پیشرفت شود و این مساله در آینده‌ای نزدیک پایان یابد.

منبع: ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید