پرفروش‌ترین خودروهای برقی فرانسه

    کد خبر :723988

فرانسه که بدون شک یکی از مهم ترین بازارهای فروش خودرو در اروپا و جهان به شمار می‌رود و میزبان خودروسازان بزرگی همچون رنو و پژو بوده است، همواره برای کارشناسان و تحلیلگران فعال در صنعت خودرو حائز اهمیت بوده و آنها با بررسی و تحلیل آمارهای مربوط به میزان فروش محصولات مختلف، موفقیت پیش ِروی خودروهای موجود در این بازار را در ماه‌ها و سال‌های آتی پیش بینی می کنند.

در این میان، آمار و گزارش‌های جدید منتشر شده از بازار فرانسه نشان می دهد که خودروی برقی رنو زوئی توانسته با اختلاف زیاد نسبت به رقبای خود رتبه نخست جدول رده بندی پرفروش ترین و بهترین خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست را در ماه گذشته میلادی مهر ۲۰۲۰ به خود اختصاص دهد.

به گزارش ایسنا،بر اساس نمودار زیر که در وب سایت cleantechnica آمده است، خودروی برقی رنو زوئی (Renault Zoe) در ماه گذشته میلادی ۱۱۶۵ دستگاه در بازار فرانسه فروخته و بدین ترتیب در جایگاه نخست قرار گرفته است.

بعد از آن پژو ۲۰۸ با فروش ۶۷۹ دستگاه، هیوندای کونا با فروش ۰۳۵۱ دستگاه، دی اس ۷ کراس بک پلاگین هیبریدی با فروش ۳۱۳ دستگاه، پژو ۳۰۰۸ پلاگین هیبریدی با فروش ۲۹۷ دستگاه، مرسدس جی ال سی ۳۰۰ با فروش ۲۶۳ دستگاه، سیتروئن سی زیرو با فروش ۲۴۷ دستگاه، تسلا مدل ۳ با فروش ۲۱۹ دستگاه، کیا نیرو با فروش ۲۰۵ دستگاه، مینی کوپر با فروش ۱۹۱ دستگاه، ولوو xc۶۰ پلاگین هیبریدی با فروش ۱۵۸ دستگاه، پورشه کاین پلاگین هیبریدی با فروش ۱۵۶ دستگاه، پژو ۲۰۰۸ با فروش ۱۵۱ دستگاه، مینی کانتریمن پلاگین هیبریدی با فروش ۱۳۳ دستگاه، بی ام و آی۳ با فروش ۱۲۲ دستگاه، نیسان لیف با فروش ۱۱۳ دستگاه ، بی ام و x۵ پلاگین هیبریدی با فروش ۱۰۹ دستگاه ،پژو ۵۰۸ پلاگین هیبریدی با فروش ۱۰۴ دستگاه، دی اس ۳ کراس بک برقی با فروش ۱۰۳ دستگاه و میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبریدی فروش ۷۶ دستگاه به ترتیب در جایگاه های دوم تا بیستم این جدول رده بندی قرار گرفته‌اند.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

بدین ترتیب شرکت‌های خودروسازی بزرگی تصمیم گرفته‌اند که تغییر رویکرد داده و به سمت و سوی ساخت و طراحی خودروهای برقی و الکتریکی و هیبریدی بپردازند تا در سال‌های آینده، مشتریان خودرو بیشتر به خرید این محصولات روی بیاورند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید