پرداخت تسهیلات بدون ضامن به عشایر زلزله زده اندیکا

    کد خبر :852352

مدیرکل امور عشایر خوزستان گفت: پرداخت تسهیلات بدون ضامن، و توزیع ارزاق رایگان به عشایر زلزله زده شهرستان اندیکا و تامین علوفه دام آنها در دستور کار قرار گرفته است.

سید هدایت اله موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:برای تامین ارزاق زلزله زدگان از جمله آرد و علوفه دامی برای عشایر اندیکا به مدت سه ماه و پرداخت تسهیلات کم بهره به عنوان تنخواه بدون ضامن به صورت زنجیره‌ای پیگیری لازم انجام شده و به زودی خدمات لازم در این زمینه به عشایر استان ارایه می شود.

وی افزود: در زلزله اخیر خسارت زیادی به عشایر اندیکا وارد شده که از مهم ترین آنها می توان به تخریب ۱۳۰ کیلومتر راه عشایری، ۸۰۰ واحد اصطبل دامی، تلف شدن ۱۵۰ راس دام سبک و از بین رفتن ۶۵۰ تن علوفه دامی اشاره کرد.

مدیرکل امور عشایر خوزستان ادامه داد:به حدود ۱۲۰ روستای عشایری خسارت وارد شده که عمده خسارت ها در روستاهای سرشط، کمفه، رپی ، چال منار ، فرگه، شاهزاده عبداله، آقا سلیمان ، برآفتاب اکبر، آبزر و آب چنار گزارش شده است.

به گزارش ایرنا ۱۱ روستا در زمین لرزه بامداد روز شنبه گذشته در شهرستان اندیکا به مرکزیت شهر قلعه خواجه در شمال شرق خوزستان دچار خسارت شدند.

از روز ۱۲ مهر تاکنون چهار زمین لرزه در شهرستان اندیکا با مرکزیت قلعه خواجه رخ داده که بزرگترین آن ۵.۷ درجه در مقایس امواج درونی زمین(ریشتر) بود.

اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر و مساحت ۲هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع در شمال شرق خوزستان واقع است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید