پرداخت بدهی ۱۵۰ هزار یورویی ایران به آزمایشگاه کلن آلمان

  • ورزشی
  • یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ ۱۰:۲۶
    کد خبر :675674

روند بدهی مالی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ به آزمایشگاه آلمان تا واریز پول به حساب وزارت امور خارجه در فرانکفورت پیش رفته و تا اواسط هفته جاری به پایان می‌رسد.

از اردیبهشت ماه گذشته که ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) بابت آنالیز نمونه گیری های ارسالی به آزمایشگاه کلن آلمان ۱۸۰ هزار یورو به حساب این آزمایشگاه واریز کرد تا به امروز پرداختی دیگری به آلمانی‌ها انجام نشده و همین مسئله بدهی سنگین ۱۵۰ هزار یورویی را برای نادو ایران ایجاد کرده است.

این بدهی که در واقع به خاطر مشکلات موجود برای ورودهای خروج‌های مالی در سطح بین المللی ایجاد شده، به زودی پرداخت می‌شود تا حساب و کتاب میان نادو ایران و آزمایشگاه آلمان صاف و صفر شود.

به گفته مهرزاد خلیلیان رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، مبلغ بدهی ایران به آلمان روز گذشته (شنبه) وارد حساب وزارت امورخارجه ایران در فرانکفورت شد تا از این طریق به حساب آزمایشگاه کلن واریز شود. این واریزی تا اواسط هفته جاری انجام می‌شود و بدین ترتیب بدهی ایران به آلمان صفر خواهد شد.

خلیلیان در پاسخ به مهر این موضوع را اعلام و تأیید کرد که بودجه لازم برای پرداخت بدهی آلمانی‌ها موجود بود و نیازی به تأمین آن نداشتیم.

پیش از این در گزارش «پنهان کاری در دوپینگ ۱۰ ورزشکار ایران / آنالیز ۱۵۰ نمونه معطل پول» به مسئله بدهی نادو و عواقب آن پرداخته بود. به گفته خلیلیان اما با پرداخت بدهی موجود به آلمانی‌ها، نمونه‌های باقی مانده هم به زودی آنالیز و نتیجه آنها اعلام خواهد شد.

دیگر اینکه ستاد ملی مبارزه با دوپینگ علاوه بر بدهی به آلمان، مبلغ ۱۵۰ هزار یورو هم به آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) بدهکار است. این بدهی بابت حق عضویت سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ ایران در وادا که هنوز پرداخت نشده، ایجاد شده است. موضوعی که آبان ماه در گزارش اختصاصی خود با عنوان «بدهی ۳۰۰ هزار یورویی ایران به آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ و آلمان» به آن پرداخته بود.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در مورد این بخش از بدهی ایران البته خبرهای خوبی ندارد. وی می‌گوید که برای پرداخت بدهی ۱۵۰ هزار یورویی به وادا هنوز مشکلات واریز پول به حساب مورد نظر حل نشده اما در حال پیگیری این موضوع هم هستیم تا هرچه زودتر با وادا هم تسویه حساب شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید