پرتاب سفینه فضایی آزمایشی قابل استفاده مجدد توسط چین

    کد خبر :930455
سفینه فضایی

روز جمعه، چین به طور همزمان دو موشک فضایی پرتاب کرد. اولی، Chang Zheng 4B، فضاپیمای TECIS را برای نظارت بر سطح دی اکسید کربن در جو زمین به مدار فرستاد، در حالی که دومی، Chang Zheng 2F، چیزی را به فضا پرتاب کرد که به آن «سفینه فضایی قابل استفاده مجدد تجربی» می‌گویند.

بازتاب-چین زمان پرتاب را ذکر نکرد و هیچ جزئیاتی در مورد این “ابزار” فاش نکرد. به طور رسمی، تنها گزارش شده است که ابزار پرتاب شده برای اکتشاف صلح آمیز فضا و برای آزمایش فناوری در مدار استفاده خواهد شد. پس از تکمیل تمام اهداف تعیین شده، در یک منطقه مشخص در چین فرود خواهد آمد.

 اگرچه چین نمی‌خواهد اطلاعات را فاش کند، گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که چانگ ژنگ 2F یک هواپیمای فضایی را به مدار فرستاده است که از نظر ایدئولوژیکی شبیه به بوئینگ X-37 است. این دومین پرواز هواپیمای فضایی چینی است، اولین پرواز در سپتامبر 2020 انجام شد.

طبق گزارش‌ها، کار روی آن در سال 2005 به عنوان بخشی از پروژه Shenlong آغاز شد، اما از سال 2007، زمانی که هواپیما تا حدی از طبقه بندی خارج شد، هیچ چیز دیگری در مورد آن گزارش نشده بود. تا به حال جزئیاتی از قبیل اندازه، وزن و توانایی آن برای پرتاب محموله به فضا اعلام نشد.

اما، از آنجایی که چانگ ژنگ 2F برای پرتاب استفاده شد، معلوم گشته که هواپیمای فضایی کوچک نیست، زیرا از این وسیله پرتاب برای پرتاب فضاپیمای شنژو با تایکونات‌ها به ایستگاه فضایی تیانگونگ استفاده می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید