پایان بی‌نتیجه دور نهم گفت‌وگوهای آمریکا و طالبان؛ خلیلزاد عازم کابل شد

    کد خبر :600835

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در حالی از پایان دور نهم مذاکرات آمریکا و طالبان در قطر و سفرش به کابل خبر داد که مانند دورهای گذشته هیچ توافق و دستاوردی در این دور گفت‌وگوها نیز حاصل نشده است.

«زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در توئیتی از پایان یافتن دور نهم گفت‌وگوها خبر داد و اعلام کرد که امروز (یکشنبه) برای “مشورت” عازم کابل می‌شود.

خلیلزاد در حالی از پایان دور نهم مذاکرات خبر داد که برخلاف برخی گمانه‌زنی و خوشبینی‌های رسانه‌ای مبنی بر احتمال ایجاد توافق اما این دور از گفت‌وگوها نیز بدون هیچ توافقی پایان یافت.

به گزارش تسنیم ،براساس برخی گزارش‌ها هنوز اختلافات جدی بین آمریکا و طالبان بر سر موضوعات اساسی از جمله آتش‌بس و خروج نیروهای خارجی از افغانستان وجود دارد.

از سویی نیز همزمان با این مذاکرات طالبان حملات خود را در سراسر افغانستان افزایش داده است و حمله گسترده اخیر این گروه به «قندوز» نیز نگرانی‌ها برای سقوط مجدد این شهرستان را برانگیخت اما در نهایت این حمله گسترده نیز توسط نیروهای امنیتی دفع شد.

برخلاف روند مذاکرات، افزایش حملات و اظهارات چالش برانگیز ترامپ، خلیلزاد اما می‌گوید که آمریکا و طالبان در “آستانه” ایجاد توافق قرار دارند.

مذاکره کننده ارشد آمریکایی در ادامه توئیتش نوشت: «ما در آستانه یک توافق هستیم که خشونت را کاهش داده و راه را برای افغان‌ها خواهد گشود تا برای مذاکرات در مورد یک صلح باعزت و پایدار و یک افغانستان متحد و بااقتدار که آمریکا، متحدانش و هیچ کشور دیگری را تهدید نکند، با هم بنشینند».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید