پایان بی‌سخنگویی در دولت روحانی؛ سخنگوی جدید از بین وزرا می آید

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۷ ۹:۴۸
    کد خبر :492799
دولت روحانی

حدود 7 ماه است که دولت سخنگو ندارد. اوایل مردادماه و پیش از اعمال دور نخست تحریم های آمریکا علیه ایران بود که محمدباقر نوبخت به توصیه رئیس جمهور از سخنگویی دولت استعفا کرد و تمرکز خود را بر اداره سازمان برنامه و بودجه گذاشت.

تا پیش از نهم مرداد نوبخت هر هفته نشست خبری برگزار می کرد و به سئوالات متنوع خبرنگاران پاسخ می داد که البته در آن روزها تِم پرسش ها غالبا اقتصادی بود .موج فزاینده گرانی آنچنان بود که در آن فضا هرچه نوبخت سعی داشت پاسخگوی عملکرد دولت در بخش های مختلف باشد اما بدتر توجه و انتقاد افکارعمومی را به سمت خود جلب می کرد. حجم انتقادها به قدری بالا رفت که بسیاری عامل همه مسائل و گرفتاری های پیش آمده را نوبخت می دانستند، به همین دلیل او ترجیح داد به کار خود در سازمان برنامه و بودجه تمرکز کند و مسئولیت سخنگویی را به کس دیگری واگذارد.

به گزارش نامه نیوز:نخستین گزینه ای که برای این جایگاه نامش مطرح شد، اسحاق جهانگیری بود؛ کسی که تحلیلگران سیاسی اعم از اصولگرا و اصلاح طلب معتقد بودند نقش او در دولت دوم روحانی کمرنگتر از دولت اول شده است.

اما جهانگیری و دوستانش این جایگاه را مصداق بارز روغن ریخته ای می دانستند که نذر امامزاده شده است. یعنی نه تنها آورده ای نداشت بلکه حجم انتقادها به معاون اول را بیشتر می کرد.

چند هفته ای گذشت که مجلس تصمیم به استیضاح علی ربیعی وزیر کار گرفت و اتفاقا استیضاح رأی آورد و ربیعی از پاستور رفت. روزهای زیادی نگذشت که این گمانه زنی مطرح شد «روحانی برای بازگرداندن ربیعی می خواهد او را به سخنگویی دولت منصوب کند» اما خیلی زود این شائبه تکذیب شد.

سپس حضور محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در جمع خبرنگاران پس از جلسه هیأت دولت پررنگتر شد. به زعم بسیاری از رسانه ها این اتفاق مقدمه ای برای انتصاب او به سخنگویی دولت بود اما این گمانه هم جامه واقعیت نپوشید.

ماه ها گذشت و تازه ترین خبرهای حکایت از آن می کند که قرار است یکی از وزرا سخنگوی دولت شود. خبری که محمود واعظی نیز به طور تلویحی آن را تأیید کرد اما نگفت کدام وزیر سخنگوی دولت می شود.

با توجه به نزدیکی آذری جهرمی وزیر ارتباطات به محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور و حزب اعتدال و توسعه، رابطه خوب با خبرنگاران و موضعگیری های سریع و منطقی او نسبت به وقایع و رخدادها، بیشترین توجهات برای قرارگیری در جایگاه سخنگویی دولت متوجه اوست. حال باید منتظر ماند و دید در عمل چه اتفاقی می افتد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید