پامپئو، ایران را به دست داشتن در حملات سایبری علیه کشورش متهم کرد

    کد خبر :775273

وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر، ایران، چین و کره شمالی را به دست داشتن در حملات سایبری علیه کشورش متهم کرد.

«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر ایران، چین و کره شمالی را به دست داشتن در حملات سایبری علیه کشورش متهم کرد.

پامپئو در ابتدای پیام خود به تمجید از عملکرد وزارتخانه خود پرداخت و نوشت: «در زمینه امنیت سایبری، به همراه سیا با افراد بد مبارزه کردیم و این مأموریت را در وزارت خارجه ادامه دادیم. اینها مشکلاتی بسیار بزرگتر از آنچه بسیاری اذعان می‌کنند، بودند.»

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه علاوه بر روسیه، سه کشور ایران، چین و کره شمالی را به دست داشتن در این حملات متهم کرد و مدعی شد: «منتقدان می‌خواهند همه [این حملات] را به روسیه ربط بدهند، اما این طور نیست و چین، ایران و کره شمالی هم تهدید‌کننده هستند.»

لفاظی‌های پامپئو در این باره در حالی مطرح شده که بعد از حمله گسترده سایبری علیه سازمان‌ها و نهادهای دولتی آمریکا، وی ادعا کرد کاملا مشخص است که «روس‌ها» عامل حملات سایبری گسترده اخیر به نهادهای دولتی در آمریکا بودند.

به گزارش دانشجو، اواخر آذرماه رسانه‌های آمریکایی گزارش‌های زیادی درباره نفوذ هکرها به سازمان‌های دولتی در آمریکا با استفاده از نرم‌افزار شرکت «سولار ویندس» مستقر در تگزاس منتشر کردند.

گزارش رسانه‌ها حاکی از آن بود که وزارت امنیت داخلی، بازرگانی و خزانه‌داری، حداقل دو آزمایشگاه ملی، کمیسیون تنظیم مقررات انرژی فدرال و سازمان ملی امنیت هسته‌ای در آمریکا مورد حمله سایبری قرار گرفته‌اند.

شرکت‌های مایکروسافت، سیسکو و اینتل نیز از این حملات در امان نماندند.

در حال حاضر، متخصصان امنیتی و مقامات دولت آمریکا این حملات را به عنوان یک عملیات جاسوسی توصیف کرده‌اند.

برخی از مقام‌های دولتی دیگر آمریکا هم روسیه را در این حملات متهم کرده‌اند اما روسیه این اتهامات را رد کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید