پارلمان ژاپن منحل شد

    کد خبر :853091
پارلمان ژاپن منحل شد

انتخابات سراسری ژاپن در حالی قرار است اواخر ماه جاری میلادی برگزار شود که این انتخابات یک آزمون مهم برای فومیو کیشیدا نخست وزیر جدید و مخالفان سیاسی‌اش به‌شمار می‌رود و نشان خواهد داد که کدام حزب سیاسی از اقبال عمومی بیشتری برای مدیریت اوضاع اقتصادی برخوردار خواهد بود، آن هم در شرایطی که بحران کرونا تأثیر منفی زیادی بر اوضاع اقتصادی ژاپن داشته است.

بر اساس این گزارش، کیشیدا قصد دارد اکثریت کرسی‌های پارلمان را برای حزب لیبرال دموکرات و حزب کومیتو شریک ائتلافی‌اش حفظ کند.

کیشیدا در جمع خبرنگاران گفت: می‌خواهم از فرصت انتخابات استفاده کنم و به مردم بگویم که ما قصد انجام چه‌کاری را داریم و هدف اصلی ما چیست.

به‌نظر می‌رسد مهمترین اولویت رأی‌دهندگان ژاپنی تلاش دولت برای پایان دادن به بحران شیوع ویروس کرونا و بازسازی اقتصاد است.

نظرسنجی جدید روزنامه سانکی نشان می‌دهد 48 درصد مردم ژاپن از دولت کیشیدا می‌خواهند تلاش بیشتری را برای مقابله با بیماری کرونا انجام دهد و رونق اقتصادی و اشتغال نیز دیگر اولویت‌های مردم ژاپن به‌شمار می‌رود.

به گزارش تسنیم، دولت جدید ژاپن علاوه بر ارائه طرح‌هایی برای مقابله گسترده و قاطع با ویروس کرونا، خواستار افزایش چشمگیر هزینه‌های دفاعی شده است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید