پادشاه عربستان هنگ کرد

    کد خبر :793100

«سعد الفقیه» معارض سرشناس عربستانی گفت که سلمان بن عبدالعزیز، دچار آلزایمر شده و درکی از پیرامون خود ندارد.وی در ویدئویی به اظهارنظر درخصوص خاندان سلطنتی سعودی پرداخت.

به نوشته سعودی لیکس، او گفت که «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی به بیماری آلزایمر دچار است به طوریکه نشانه‌های اولیه آن از سال ۲۰۱۳ شروع شد و در سال ۲۰۱۶ به مرحله غیر قابل بازگشت رسید و اکنون درکی از اتفاقاتی که در اطرافش رخ می‌دهد ندارد و حافظه کوتاه مدتش صرفا برای دقایقی کفاف می‌دهد.

سعد الفقیه با بیان اینکه، سلمان بن عبدالعزیز باید کنار گذاشته شود، افزود: «سرزنشی به ملک سلمان یا پسرش محمد نیست، بلکه مردم عربستان، خانواده سلطنتی و صاحب‌نظرانی که حقیقت را می‌دانند و سکوت کرده‌اند باید سرزنش شوند».

او در مورد انزوای «محمد بن سلمان» در جامعه جهانی گفت که عدم تعامل با وی به یک پروتوکل جهانی تبدیل شده و همه کشورها به ارتباط خود با ملک سلمان به طور طبیعی ادامه می‌دهند، هرچند همه از بیماری او خبر دارند.

سعد الفقیه سپس گفت «محمد بن سلمان» دیگر دست به بازداشت شاهزادگان نخواهد زد و توانایی این کار را ندارد.

این استاد دانشگاه عربستانی، در بخش دیگری از سخنان خود به «احمد بن عبدالعزیز» برادر شاه سعودی پرداخت که در زندان به سر می‌برد و گفت که وی بخت بالایی برای به قدرت رسیدن در عربستان دارد.

به گزارش دانشجو، «سعد الفقیه» در مورد او گفت که تفاوت چندانی با دیگر اعضای خاندان سلطنتی ندارد و به طور کامل از آمریکا تبعیت می‌کند، اما ستمگر و همانند محمد بن سلمان شرور نیست. بر خلاف بن سلمان با علمای دینی و شخصیت‌های اسلامی سر ستیز ندارد و زمانی که وزارت کشور را در دست گرفت (برای مدت کوتاهی در سال ۲۰۱۲)، اوضاع زندان‌ها بهبود یافت و برخی بازداشت شدگان آزاد شدند.

به گفته این معارض عربستانی، «احمد بن عبدالعزیز» گزینه مناسبی برای بازگشت به صحنه سیاسی است و تنها فردی است که در صورت کنار رفتن محمد بن سلمان، شاهزادگان بر روی وی اجماع می‌کنند. احمد بن عبدالعزیز علی رغم شخصیت ضعیفی که دارد مورد احترام نظامیان نیز هست.

«احمد بن عبدالعزیز» به همراه «محمد بن نایف» عموزاده محمد بن سلمان و ولی‌عهد سابق سعودی در ماه مارس ۲۰۲۰ بازداشت و روانه زندان شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید