ویراژ سوداگران و سودجویان در بازار خودرو کشور

    کد خبر :710877

حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش قیمت خودرو در هفته‌های اخیر، گفت: از آنجایی که براساس تصمیمات قبلی وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید پراید و پژو 405 باید در اردیبهشت ماه متوقف شود، سوداگران در تلاش‌اند، با در دست گرفتن بازار، زمینه افزایش قیمت خودروها به ویژه پراید را فراهم کنند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از دلایل گرانی قیمت خودرو را کاهش تولید خودروسازان در اواخر سال 98 دانست و افزود: هر ساله این شرکت‌ها تا آخرین لحظه و با تمام توان درصدد تولید بیشتر هستند اما در سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا این امکان از آنها گرفته شد.

وی با بیان اینکه خودروسازان باید هرچه سریعتر جایگزین پراید را معرفی کنند تا التهاب بازار از بین رفته و شرایط تا حدودی ساماندهی شود، اظهار کرد: اگر تولید این شرکت ها افزایش یابد می توان تا حدودی فاصله قیمتی میان قیمت خودرو در بازار و کارخانه را کاهش داد.

این نماینده مردم در مجلس دهم استفاده از فضای مجازی برای قیمت سازی را یکی از شگردهای سوداگران برای گرانی خودرو توصیف کرد و ادامه داد: در صورتی که تیراژ تولید شرکت‌های خودروساز افزایش یابد می توان از رشد قیمت خودرو جلوگیری کرد در غیر این صورت سوداگران در بازار جولان خواهند داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید