ویتامین های موثر در تقویت استخوان را بشناسیم

    کد خبر :895812
زمان طلایی برای مصرف قرص‌های ویتامین

سلامت استخوان اهمیت بسیار زیادی در سلامتی دارد، در صورتی که استخوان سالمی نداشته باشید در انجام امور روزانه خود با مشکل مواجه خواهید شد، برخی ویتامین ها می تواند تاثیر بیشتری در سلامت استخوان هایمان ایفا کند که در این قسمت آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.

ویتامین د

از نخستین و مهم ترین ویتامین مورد نیاز برای سلامت استخوان ها می توان به ویتامین د اشاره کرد این ویتامین می تواند از طریق نور آفتاب یا قرص ویتامین دی وارد بدن تان شده و مانع از پوکی استخوان و شکنندگی آن شود؛ اگرچه قرص ویتامین دی را باید هر دو هفته یکبار مصرف کرد.

ویتامین آ

از ویتامین های مفید دیگر برای سلامت بدن، تولید مثل، سیستم ایمنی، رشد بدن و سلامت استخوان ویتامین آ است، این ویتامین موجب تقویت بینایی می شود و در صورتی که می‌ خواهید استخوان سالمی داشته باشید، این ویتامین یکی از بهترین گزینه ها است.

ویتامین کا

ویتامین کا؛ موجب می شود ویتامین های ضروری برای سلامت استخوان راحت تر جذب شده و رشد استخوان سالم رخ خواهد داد، این ویتامین باعث فعال شدن پروتئین های ضروری می شود که نقش موثری در روی سلامت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان دارد.

ویتامین کا2

این ویتامین باعث پخش شدن کلسیم در کل جسم می شود تا به استخوان‌ ها و دندان‌ ها برسد و در اصل نوعی مکمل برای جذب ویتامین های تقویت کننده استخوان محسوب می شود و پروتئین های مورد نیاز برای سلامت استخوان ها را نیز فعال می کند.

ویتامین ث

 بدن برای رشد سالم استخوان به ویتامین ث نیاز دارد، نقش آن برخلاف ویتامین های کا و د؛ کلاژن سازی است تا استخوان را سالم و قوی نگه داشته و در سلامت دندان ها نیز موثر است.

کلسیم

یکی از ضروریات بدن برای استخوان بندیِ مناسب و کاهش فرایند از بین رفتن استخوان کلسیم است و در صورتی که مصرف آن بر اساس نظر پزشک باشد، می تواند باعث سلامت استخوان هایتان باشد اما از مصرف بیش از حد آن اجتناب کنیدکه ممکن است مشکلاتی نظیر سرطان پروستات و آسیب های دیگر را به دنبال داشته باشد.

سدیم و پتاسیم

از میان ویتامین هایی که برای سلامتِ استخوان پیشنهاد می شود، سدیم و پتاسیم بهترین گزینه است که موجب تقویت استخوان ها شده و مواد غذایی مناسب توده استخوان را فراهم می کند و در صورتی که تعادل آن در بدن از بین رود، بیماری‌ های زیادی را به همراه خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید