وقتی سفیر کره جنوبی ملت ایران را خجالت زده می کند/ اهدای 2 هزار عدد ماسک به ایران و نادیده گرفتن میلیاردها دلار بدهی

    کد خبر :858120

به تازگی و در جریان دیدار روسای بیمارستان خصوصی آتیه با سفیر کره جنوبی, آقای یون یک کارتن ماسک به مدیران این بیمارستان هدیه می دهد; هدیه ای که حالا با حواشی فراوانی رو به رو شده است.

بازتاب; آرش خداپرست_ در دیداری که به آن اشاره شد سفیر کره جنوبی 2 هزار ماسک کی اف 94 به بیمارستان آتیه اهدا کرد.

همانطور که اشاره شد این اقدام حواشی فراوانی در شبکه های اجتماعی به وجود آورده و اعتراضات زیادی را به همراه داشته است.

این اقدام از آن جهت با اعتراض شدید رو به رو شده که می دانیم میلیاردها دلار از پول های ایران در کره جنوبی مسدود است و علی رغم همه پیگیری ها تاکنون اقدامی برای آزادسازی آنها صورت نپذیرفته است.

کاربری در شبکه اجتماعی توئیتر به شکل طنز با اشاره به رقم دقیق طلب ایران از کره یعنی رقم 9.2 میلیارد دلار اشاره کرده است که با همین حساب هر ماسک اهدایی 4.6 میلیون دلار حساب شده است.

کاربر دیگری نیز در توئیتر با اشاره به قیمت این کارتن ماسک که در بدترین حالت 357 دلار می شود این سوال را پرسیده است که آیا اساسا بیمارستان آتیه و دیگر بیمارستان های کشور به چنین کمک هایی نیاز دارند؟ و چرا علی رغم ناچیز بودن این هدیه مسئولان اقدام به انتشار و رسانه ای کردن چنین خبری کرده اند؟

برخی کاربران دیگر پیشنهاد داده اند تا مدیران بیمارستان آتیه از کنار این اقدام به سادگی عبور نکنند و بسته هدیه را پس بدهند.

البته این پیش بینی نیز وجود دارد که با توجه به ایمنی و کیفیت بالای ماسک های اهدایی که در برخی مطالعات اثبات شده تا 90 درصد ایمنی را تضمین می کند, این هدیه بیشتر جنبه بازاریابی دارد و سفیر کره می خواهد بازارهای تازه ای برای این نوع ماسک باز کند.

به هر صورت و فارغ از موارد بالا این هدیه حالا به جنجالی قابل ذکر تبدیل شده است و نمی توان از کنار آن به سادگی عبور کرد.

به ویژه به این دلیل که می دانیم دولت کره جنوبی میلیاردها دلار از پول ایران را سال هاست مسدود کرده و هیچ اقدامی برای آزادسازی آنها که رضایت بخش باشد نمی کند.

اگرچه بیمارستان آتیه یک بیمارستان خصوصی است و مسولان آن تا حدود زیادی در کنش های خود آزادی عمل دارند اما آنسوی ماجرا مقامات دولتی قرار دارند که مردم و دولت ایران از آنها خاطره خوبی ندارند.

موضوع مهمی که الان و در این ماجرا نیز می بینیم سبب بروز حواشی فراوانی شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید