معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران مطرح کرد؛

وضعیت مرکز طبی در پذیرش موارد مشکوک کرونا

    کد خبر :692000

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، در خصوص وضعیت پذیرش کودکان مشکوک به کرونا در مرکز طبی، توضیحاتی ارائه داد.

مهدی رضایی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، با حضور در مرکز طبی کودکان از بخش های اورژانس، تریاژ، عفونی و ICU و مسیر انتقال بیماران شکوک به کرونا بازدید کرد.

در این بازدید که شروین بدو رئیس مرکز طبی کودکان، حضور داشت، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به جایگاه علمی و درمانی مرکز طبی کودکان در کشور، گفت: با توجه به مرجعیت کشوری مرکز طبی کودکان و ارائه خدمات منحصر به فرد نمی توان توقع داشت ظرفیت آن به بحران اخیر کرونا اختصاص یابد. با این همه مسئولان دلسوز مرکز طبی کودکان در حد توان ظرفیت محدودی را به بیماران مشکوک به کرونا اختصاص داده اند.

وی افزود: امیدواریم با راه اندازی بخش سرپایی غربالگری (Screening) کودکان در معرض خطر بیماری کرونا در کلینیک های سرپایی دانشگاه، موارد معدود پذیرش کودکان مبتلا به کرونا در این مرکز اتفاق بیافتد. کما اینکه در حال حاضر هم تعدادی موارد مشکوک بستری هستند.

رضایی بر مدیریت مناسب خدمات سرپایی در کنترل بیماری کرونا تاکید و تصریح کرد: در بحران کرونا ما به دلیل ترس حاکم در جامعه با حجم بالای مراجعین به مراکز درمانی مواجه هستیم که پس از بررسی اولیه شاید تنها بخش بسیار محدودی از این مراجعین نیاز به خدمات بستری پیدا کنند. از این رو مدیریت خدمات سرپایی در این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است و فشار زیادی را از مجموعه درمانی خواهد کاست. بالطبع مراکز درمانی بهتر می توانند خدمات مورد نیاز بیماران بستری را ارائه کنند.

وی با بیان این نکته باید تمامی مراحل پذیرش و بستری بیماران مشکوک به کرونا از سایر بیماران حتی الامکان مجزا شود، افزود: تمام سعی ما در حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران بر این است تا هم در بخش بزرگسال و هم اطفال این مهم رعایت شود و به همین منظور از هفته گذشته تا کنون در حال آماده سازی بیمارستان های ایزوله برای درمان بیماران کرونا هستیم.

رضایی گفت: در حال حاضر بیمارستان یاس و ضیاییان برای این موضوع آماده شده و در حال ارائه خدمات هستند. البته با محدودیت هاییدر بحث تامین تجهیزات پزشکی و حفاظتی و همچنین نیروی انسانی مواجهیم که در حال پیگیری و رفع آنیم. خوشبختانه کادر پرستاری دانشگاه همراهی بسیار خوبی با ما داشت که زحماتشان را ارج می نهیم. امیدواریم بتوانیم با کمک هم این بحران را به خوبی پشت سر بگذاریم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران در مورد درخواست اطلاعات آماری کرونا، تاکید کرد: بیمارستان ها تنها اجازه دارند این آمارها را هر روز به مسئول کنترل عفونت معاونت درمان دانشگاه اعلام و سایر واحدهای تابعه و سازمان های مربوطه در صورت نیاز باید با معاونت درمان دانشگاه در این خصوص مکاتبه کنند.

در پایان این نشست، در خصوص کمبود تجهیزات، تیم درمانی و فرآیند درمان اطفال مشکوک به کرونا در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران، بحث و تبادل نظر شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید