وزیر کشاورزی: هیچ کمبودی نداریم

    کد خبر :379320

«قیمت‌ها افزایش یافته، ولی آنچه در سفره مردم است شامل لبنیات، گوشت، نان و دیگر کالا‌های اساسی بدون هیچ مشکلی تامین می‌شود. در حال حاضر برای مصرف یک سال، ​ گندم در سیلو‌های داخل کشور وجود دارد و حتی برای تامین نیاز سال‌های بعد نیز برای تامین کالا‌های اساسی کمبودی نخواهیم داشت».

وزیر کشاورزی: هیچ کمبودی نداریم محمود حجتی در سی امین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد که با حضور فرماندهان و سردار باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد با اشاره به اینکه سهم ارز و دلار در اقتصاد ما بسیار محدود است افزود: ذخایر کالا‌های اساسی به وفور وجود دارد و مشکلی برای تامین نیاز‌های اساسی نداریم و ارز فقط روی برخی از کالا‌ها تاثیر گذاشته است.

به گزارش تسنیم، وی گفت: قیمت‌ها افزایش یافته، ولی آنچه در سفره مردم است شامل لبنیات، گوشت، نان و دیگر کالا‌های اساسی بدون هیچ مشکلی تامین می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در حال حاضر برای مصرف یک سال، ​ گندم در سیلو‌های داخل کشور وجود دارد و حتی برای تامین نیاز سال‌های بعد نیز برای تامین کالا‌های اساسی کمبودی نخواهیم داشت.

حجتی گفت: ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی برای تامین دارو، کالا‌های اساسی و مواد اولیه کارخانجات تامین شده است و ارز به وفور در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. وی افزود: انواع راهکار‌ها برای مقابله با شرایط اقتصادی موجود پیدا شده است و در صورت افزایش فشار‌ها مسیر باز است و با مشکلی مواجه نخواهیم­ شد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: وضعیت حال حاضر، ­ نتیجه جنگ روانی فضای مجازی و رسانه‌های بیگانه است و در تامین کالا‌های اساسی کوچکترین کمبودی وجود ندارد.

حجتی افزود: گرچه هیچ کمبود و مشکلی در تامین کالا‌های مورد نیاز نداریم، اما نقاط ضعفی برای مقابله با این شرایط داشتیم و در حال رفع این مشکلات هستیم و رفع این مشکلات زمان طولانی نخواهد بود.

وی تصریح کرد: شرایطی که امروز با آن مواجه ایم بیشتر از آنکه واقعی و اقتصادی باشد جنگ روانی و فشار رسانه‌ای است. وزیر جهاد کشاورزی گفت: برخی کشاورز‌ها که دوست و همکار بودند تحت تاثیر این فشار‌های روانی قرار گرفتند که این مسئله در حال رفع شدن است.

حجتی افزود: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی بسیار خوبی در کشور وجود دارد و امروز ۴۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داریم و صادرات نفتی نیز حتی از سال ۹۴ نیز بیشتر است ما مشکل آنچنانی نداریم و خودمان به خودمان بد می‌کنیم.

وی گفت: بر اساس آمارها، ​ میزان واردات نیاز‌های اساسی ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار بیشتر نبوده است بنابراین باید با پشتیبانی یکدیگر، حمایت مردم و تدبیر مسئولان این دوره را به خوبی پشت سر بگذاریم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: دشمنان خارجی همه­­­ ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود را در جهان و در عرصه بین الملل به کار گرفتند و اگر ما در دام جنگ روانی آن‌ها گرفتار نشویم مشکلی برای عبور از این بحران نخواهیم داشت.

حجتی تاکید کرد: مشکلات اقتصادی آنطور که در فضا‌های مجازی و رسانه‌های بیگانه جلوه می‌دهند نیست بنیه اقتصادی کشور فوق العاده قوی‌تر از هر زمان دیگر است ما باید خودمان را باور کنیم و ­توانمندی‌های کشور را بشناسیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید