وزیر ارشاد: تئاتر زبان گفت‌وگوی اجتماعی، ملی و جهانی است

    کد خبر :251498

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توئیتی به مناسبت فرارسیدن روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، از تئاتر به عنوان زبان گفت وگوی اجتماعی، ملی و جهانی یاد کرد.

سیدعباس صالحی در این توئیت تصریح کرده است: «تئاتر زبان گفت وگوی اجتماعی، ملی و جهانی است. این زبان گویا را الکن و ابتر نکنیم. روز تئاتر را به پیشکسوتان و هنرمندان نمایشی تبریک می گویم.»

برنامه های روز ملی هنرهای نمایشی روز دوشنبه هفته جاری با حضور شهرام کرمی مدیر کل هنرهای نمایشی، داوود فتحعلی بیگی و دیگر اهالی هنر و مردم در محوطه مجموعه تئاتر شهر آغاز شد.

27 مارس برابر با هفتم فروردین ماه روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی نامگذاری شده است.

به گزارش ایرنا، هر سال به مناسبت فرارسیدن روز جهانی تئاتر، به انتخاب موسسه بین المللی تئاتر، یکی از هنرمندان شاخص هنر نمایش، پیام این روز می نویسد.

پیام روز جهانی تئاتر در سال 2018 اما متفاوت از سال قبل بود و موسسه بین المللی تئاتر به جای یک پیام، پنج پیام را از نقاط مختلف جهان به مناسبت روز جهانی تئاتر منتشر کرد.

«رم گوپال بجاج» از هند، «مایا زبیب» از لبنان،‌ «سایمون مک‌برنی» از انگلیس، «سابینا برمَن» از مکزیک و «ویر ویر لایکینگ» از ساحل عاج، پنج هنرمندی بودند که به مناسبت روز جهانی تئاتر پیام های جداگانه دادند.

پیام روز ملی هنرهای نمایشی نیز توسط جمشید مشایخی بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر نوشته شد.

سال گذشته، علی نصیریان دیگر هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون پیام روز ملی هنرهای نمایشی را نوشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید