وزیر آموزش و پرورش: سرانه فضاهای ورزشی دانش‌آموزان ۳ دهم مترمربع است

    کد خبر :889398

وزیر آموزش و پرورش گفت: اکنون سرانه فضاهای ورزشی دانش‌آموزان سه دهم مترمربع است که این موضوع نیاز به توجه جدی دارد.

به گزارش ایرنا، یوسف نوری روز شنبه در دیدار با عارف نوروزی سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ضمن قدردانی از تلاش های بنیاد برکت در امر «مدرسه سازی» و «محرومیت زدایی»، بر توزیع عادلانه سرانه ورزشی تاکید کرد و افزود: انتظار می‌رود بنیاد برکت در حیطه توسعه فضاهای ورزشی نیز با آموزش و پرورش همکاری داشته باشد.

وی ادامه داد: ۲۲۱ بیمارستان و درمانگاه، متعلق به آموزش و پرورش وجود دارد که بیش از ۶۰۰ پزشک در این مراکز درمانی و بیمارستانی فعالیت می کنند.

نوری با قدردانی از تلاش های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد برکت در امر مدرسه سازی و محرومیت زدایی از مناطق محروم افزود: هرچند احداث مدارس امری ضروری است، اما زمینه تربیتی برخی مدارس نیازمند رسیدگی است و لازم است بر آن نظارت صورت گیرد.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز گفت: به آموزش و پرورش به عنوان دستگاهی که همه ما به آن تعلق داریم، می نگریم.

عارف نوروزی افزود: از سوی بنیاد برکت در مناطق زلزله زده، تعدادی مدارس احداث کرده بودیم که به دلیل رعایت دقیق استاندارد های ساختمانی، در جریان زلزله های بعدی کوچک ترین آسیبی به این مدارس وارد نشد، براساس آمارها، بنیاد برکت، تاکنون بیش از ۱۵۰۰ مدرسه برکت احداث کرده و تلاش می کنیم این مدارس را رصد و مشکلات نگهداشت آنها را رفع کنیم.

وی ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) همواره با آموزش و پرورش همکاری داشته و در راستای محرومیت زدایی، بیش از پیش تلاش خواهد کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش نیز معضل چاقی را چالش امروز کشور دانست و اظهار داشت: یکی از برنامه ریزی های آموزش و پرورش آزاد سازی مراکز ورزشی با هدف مبارزه با کم تحرکی و چاقی دانش آموزان است که در روز های اخیر انجام شده است.

صادق ستاری فرد افزود: طرح های سایر سازمان ها و ارگان ها در حیطه ورزشی باید در مدرسه اجرا شود و انتظار داریم در فراهم سازی زمینه انجام فعالیت‌های ورزشی، سایر نهادها با آموزش و پرورش همکاری کنند.

به گزارش وزارت آموزش و پرورش، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای احداث ۲۳۹۰ مدرسه با آموزش و پرورش قرارداد بسته است؛ همچنین بنیاد برکت، بیشترین مدرسه را در استان های مرزی احداث کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید