وزیر آموزش و پرورش استیضاح می شود

    کد خبر :967916
یوسف-نوری

اجرای ناقص و طولانی مدت طرح رتبه بندی معلمان، گریبان وزیر آموزی و پرورش را بالاخره گرفت و پای آقای وزیر را به مجلس کشاند.

 نماینده مردم تهران در مجلس ضمن تشریح بخش‌های مهم محور‌های ۱۸گانه طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش، خواستار اعلام وصول آن از سوی هیئت‌رئیسه شد. سیدعلی یزدی خواه با بیان اینکه برابر قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی مجلس، استیضاح وزرا توسط نمایندگان مجلس یک امر قانونی است.

در پاسخ به برخی انتقاد‌ها به نمایندگان به دلیل پیگیری استیضاح برخی وزرای دولت، گفت: وقتی نمایندگان بر حسب وظایف نظارتی خود ضعف در دستگاه اجرایی می‌بینند، ابتدا سعی می‌کنند با تذکر، طرح سئوال و در نهایت استیضاح، ضعف دستگاه اجرایی را در جهت احقاق حق مردم پیگیری کنند و نمایندگان ملت با دستگاه اجرایی مسئله شخصی ندارند.

به نقل از شهرآرانیوز، نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس با اشاره به کلید خوردن طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش، یادآور شد: طرح سئوال و استیضاح وزرا فرصت مغتنمی است تا اگر دستگاه اجرایی بی‌جهت تحت فشار قرار دارد، عملکرد خود را در جلسه علنی در محضر مردم و نمایندگان تشریح و حتی ضعف استیضاح‌کنندگان را هم بیان کند. به عنوان کسی که ۴۰ سال در حوزه فرهنگی و آموزش و پرورش فعالیت داشته و از کلاس درس تا بالاترین سطوح مدیریتی آموزش و پرورش خدمت کرده‌ام، در این حوزه شکاف‌های عمیقی بین آنچه که وعده داده شده و آنچه که عمل شده شاهد بودم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید